پیشتازی مکرون در نظرسنجی‌های انتخاباتی

طبق نظرسنجی که به تازگی منتشر شده، مکرون رتبه نخست را در انتخابات آتی در دست دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان – بر طبق یک نظرسنجی که نتایج آن امروز (شنبه) منتشر شد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که دوره ریاست جمهوری او رو به پایان است، در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه پیشتازی بالایی را به نسبت رقبایش دارد.

طبق نظرسنجی مشترکی که از سوی «ایپسوس- سوپرا استریا» برای نشریه لوموند و دو موسسه دیگر به انجام رسید، مکرون که تا الان نامزدی اش در انتخابات به طور رسمی اعلام نشده، ۲۵ درصد از آرا را در برابر نامزد‌های راستگرای انتخابات «والری پکرس» و «مارین لوپن» در اختیار دارد. این در حالی است که بر اساس این نظرسنجی، این دو نامرد راستگرا ۱۵.۵ درصد از آرا را در دست دارند.

بر پایه نظرسنجی انجام شده، مکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهور در برابر هر کدام از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد.

همچنین بر پایه این نظرسنجی که نتایج آن مشابه نظرسنجی‌های پیشین است، مکرون در دور دوم انتخابات ۵۴ درصد از آرای رأی دهندگان را در برابر ۴۶ درصد والری پکرس از آن خود خواهد کرد. همچنین در صورت رویارویی با مارین لوپن در دور دوم انتخابات، مکرون ۵۷ درصد و مارین لوپن ۴۳ درصد از آرا را از آن خود خواهد کرد.

گفتنی است این نظرسنجی در فاصله ۱۴ تا ۱۷ ژانویه و با مشارکت ۱۲ هزار و ۵۴۲ نفر از رأی دهندگان به انجام رسید.

اولین دور انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۲ فرانسه در۱۰آوریل ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. در صورت عدم کسب اکثریت آرا در دور اول، دومین دور انتخابات بین دو نامزد برتر در ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
پس اینهمه تظاهرات ضددولتی فرانسویها وجلیقه زردها همه کشک بود.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
نظر سنجی در غرب وجود نداره. به این میگند نظر سازی. اینقدر که مردم فرانسه از ماکرون نفرت دارند غیر ممکنه پیشتاز باشه. همین دوسال پیش محبوبیتش رسیده بود به ۱۷ درصد حالا معلوم نیست چی شده بعد از دو سال اشتباهات دولت ماکرون در مدیریت کرونا و بدبخت و ورشکسته کردن مردم بیچاره چطوری یهو پیشتاز شده
آخرین اخبار