دولت بایدن از یک برنامه ۱۰ ساله برای حفاظت از جنگل‌ها در غرب آمریکا برای کاهش آتش سوزی‌های فصلی پرده برداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- دولت آمریکا از طرحی  ۱۰ ساله برای حفاظت از جنگل‌ها در غرب این کشور رونمایی کرد. 

تام ویلساک، وزیر کشاورزی آمریکا در نشستی مطبوعاتی در آریزونا گفت: ما نمی‌توانیم آتش سوزی‌های را متوقف کنیم، اما می‌توانیم روند پیشرفت و شدت آن را کاهش دهیم و از تبدیل شدن آن‌ها به یک فاجعه زیست محیطی بکاهیم.

مقامات آمریکا می‌گویند این طرح ده ساله که "استراتژی بحران آتش سوزی" نامیده می‌شود با هدف ایمن کردن حدود ۵ میلیون هکتار جنگل از طریق روشهایی چون هرس کردن به موقع و ایمن سازی در برابر آتش سوزی قرار است از محیط زیست غرب آمریکا حفاظت کند.

در گزارشی درباره این طرح جدید آمده است: سیاست‌های دولت فدرال در سال‌های اخیر نه تنها نتوانسته مقابل آتش سوزی‌های فصلی بایستد که هر سال این وضع بدتر و وخیم‌تر شده به طوری هر سال در فصل‌های گرم سال شاهد از بین رفتن هزاران هکتار از جنگل‌های غرب کشور هستیم. برخی اقدامات دولتی در غرب آمریکا توانسته تا ۲ میلیون هکتار از جنگل‌ها را محافظت کند.

تغییرات آب و هوایی منجر به گرم و خشک شدن غرب آمریکا شده که این وضع هر سال وخیم‌تر می‌شود. بر اثر این پدیده هر ساله بخش‌های وسیعی از جنگل‌های آمریکا در آتش سوزی‌های فصلی از بین می‌روند.

سال ۲۰۲۱ این آتش سوزی‌ها به طور بی سابقه‌ای افزایش داشت به طوری که به گفته مقامات آمریکا میلیون‌ها هکتار از جنگل‌های غرب این کشور در آنش سوزی از بین رفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار