یکی از مهم‌ترین بحث‌های امروزه که در بین عاشقان اهل نجوم گفته می‌شود، بحث سفر در زمان یا ساخت ماشین زمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان - مسئله سفر در زمان از سال ۱۸۹۵ و با رمان معروف اچ جی ولز شروع شد و کم کم الان در سال ۲۰۲۲ تبدیل به یکی از داغ‌ترین بحث‌ها شده است.

حالا سوال اینجاست که آیا واقعا سفر به گذشته و یا به آینده امکانپذیر است؟ آیا ساخت ماشین زمان امکان دارد؟ با ما همراه باشید تا این سوال را با هم بررسی کنیم.

آیا ساخت ماشین زمان امکان دارد؟

دانسته‌ها و مشکلاتی از ساخت ماشین زمان

وقتی قرار است که یک چیزی اختراع شود، آن هم چیزی در حد ماشین زمان، پس باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود. از داشته‌ها و یافته‌های قبلی گرفته تا نظرات بزرگان این علم و تئوری‌های موجود!

۱. نظر آلبرت انیشتین ساخت ماشین زمان چیست؟

آیا ساخت ماشین زمان امکان دارد؟

در بین تمامی این موارد، گفته می‌شود که بهترین دانسته‌های موجود در این زمینه از طرف آلبرت انیشتین است.

انیشتین درباره سفر در زمان گفته که فاصله اندازه گیری شده بین دو رویداد، بستگی به حرکات ناظر دارد. البته که این تئوری انیشتین را به عنوان پارادوکس دوقلو‌ها هم می‌شناسند. بیایید که این پارادوکس را با مثال برای شما توضیح دهم.

فرض کنید که «سالی و سم» دوقلو هستند. سالی با یک سفینه فضایی به سمت یک ستاره می‌رود و یک سال را در آنجا میگذراند و این در حالی است که سم در خانه خود مانده است.

آیا ساخت ماشین زمان امکان دارد؟

پارادوکس دوقلو‌ها

حالا سالی از سفر یکساله خود برگشته و وقتی از سفینه فضایی پیاده میشود، متوجه چیز عجیبی می‌شود! او یکسال را در سفینه فضایی گذرانده، ولی در زمین ده سال گذشته است!

این یعنی اینکه او نه سال در زمان سفر کرده و به آینده رفته! حالا او و برادرش نه سال تفاوت سنی دارند و این درحالی است که هر دو در یک روز به دنیا آمدند. در فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) هم به این موضوع اشاره شده بود.

۲. جت لگ مشکلی طبیعی در ساخت ماشین زمان

آیا ساخت ماشین زمان امکان دارد؟

یکی دیگر از مشکلاتی که بر سر راه ساخت ماشین زمان است، موضوعی به نام جت لگ می‌باشد.

جت لگ در واقع یک عکس العمل طبیعی به تغییر سریع مناطق زمانی مختلف است. معمولا این اتفاق، بیشتر برای مسافران رخ می‌دهد؛ مخصوصا کسانی که با هواپیما سفر می‌کنند.

از عوارض جت لگ هم میتوان به ناخلقی، حالت تهوع، خشکی چشم، بیخوابی و مواردی دیگر اشاره کرد. حالا فرض کنید که این سفر با سرعت نور انجام شود؛ پس قطعا فرد مسافر از طرف جت لگ ضربه میخورد.

۳. کرم چاله – بهترین روش برای ساخت ماشین زمان

آیا ساخت ماشین زمان امکان دارد؟

در دهه ۱۹۸۰ بود که علمی‌ترین سناریو برای ساخت ماشین زمان مطرح شد. چیزی به اسم کرم چاله که قبلا هم درباره آن صحبت کردیم.

کرم چاله در واقع یک پل میان فضا و زمان است که می‌تواند مسیر فوق العاده طولانی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کند.

کلمه کرم چاله هم برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ و در زمان کارل ساگان گفته شد. بعد از انتشار این رمان؛ دانشمندان موسسه فناوی کالیفرنیا شروع به تحقیق درباره همین موضوع کردند تا ببینند که آیا این کرم چاله، با فیزیک همخوانی دارد یا نه!

آن‌ها در ابتدا فهمیدند که کرم چاله شباهت بسیار زیادی با سیاهچاله دارد؛ اما یک تفاوت بسیار مهم در آن‌ها وجود دارد؛ سفر به داخل سیاهچاله، یک سفر یک طرفه و بی انتها به سمت ناکجا آباد است؛ ولی کرم چاله یک ورودی و یک خروجی دارد.

زیاد طول نکشید که دانشمندان فهمیدند که با کرم چاله، ساخت ماشین زمان امکانپذیر است؛ ولی خب مشکل‌هایی هم وجود دارد. مثلا اولین مشکل آن‌ها این بود که باید اول از همه یک کرم چاله بسازند.

اندازه کرم چاله هم یک مسئله جدی به شمار می‌رود. چون گفته شده اندازه دهانه کرم چاله چیزی در حد و حدود ۳۰ سانتی متر است.

آیا ساخت ماشین زمان امکان دارد؟

مواردی که در بالا ذکر شده، فقط بخشی کوچکی از دانسته و مشکلات ساخت ماشین زمان است. از نمونه‌های دیگر این مشکلات مثلا می‌توان به پارادوکس پدربزرگ اشاره کرد. جدا از این بحث اثر پروانه‌ای به میان می‌آید. ما درباره این موارد به صورت جداگانه در سایت توضیح دادیم.

تئوری‌ها و پیامد‌های زیادی از سفر به گذشته و آینده مطرح شده که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از دانشمندان این مسئله را به کل رد کنند. البته که سفر در زمان طرفداران زیادی هم دارد؛ که تعدادی از آن‌ها سرشناس هم هستند. افرادی مثل آلبرت انیشتین و یا نیکولا تسلا.

 

منبع: تن تاپ

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستی
۱۴:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
بشر از همه چیز ناگاه است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
جالب و ترسناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
جالب و ترسناک
Iran (Islamic Republic of)
Владимир Путин
۰۱:۳۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
سلام.
جایی خواندم خداوند در قرآن در درباره کسانی که عمر خودشون رو هدر دادن صحبت کرده است. یعنی عمر چیزی است که اگر برود دیگر هدر رفته است. و این به نظر حقیر کلام خدا است و در آن شکی نیست.
برای همین هم معتقدیم سفر در زمان امکان ندارد!.
United States of America
ابوالفضل
۱۴:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
چیزی به اسم ماشین زمان وجود نداره، چون اگه وجود داشت انسانها می ساخنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
هر چیزی که بتوان آن را تصور کرد امکان پذیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
عالی و مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۵:۵۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
اگه ماشین زمان وجود داره میشه ۱ سال قبل رفت؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۰۲:۰۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
آیا ماشین زمان چیست
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۲۳:۲۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سلام من معتقدم که اولین راه برای رسیدن به ماشین زمان ساخت کرم چاله است واینکه اگر ماشین زمانی هم به وجود بیاد انسان ها از آن برای امر خود سواستفاده میکنن ساخت ماشین زمان کار آسونی نیست اگر آسون بود آلبرت اینشتین که فیزیکدان و ریاضیدان بود آن را میساخت
Iran (Islamic Republic of)
aboolfazll bijari
۰۱:۳۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
انسانهایی حاظر شدن در مخزن های عجیبی بیهوش شوند تا عمرشات تغییر نکند، به انها قول داده شده که در سال 3000 از مخزن نگهذدارنده بیدار شوند بدونه تغییر سن و سال، انسان برای زنده ماندن دست به هر کاری میزند، در ابتدا از قدرت اجنه ها ی تعلیم دیده جهت برگشت موقت به دوران های گذشته، و شاید این بار بتونند بوسیله ابزار پیچیده به گذشته برگردند، این اشرف مخلوقات دست به هر چیزی میزند تا بتواند کنترل زمان رو هم به دست گیرد، شاید کسی نتوانسته باشد به گذشته یا آینده سفر کند، ولی یادمان باشد، دانش و علم انسان پیشرفته خاصی داشته، و در اینده شاهد اتفاقات های عجیبی باشیم، به غیر از زمان
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
سفر در زمان امکان نداره
چون فرض کنید یک فردی به ۵ سال قبل سفر کنه پس اشیا و اشخاص دیگه هم برمیگردند به ۵ سال قبل !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
وجود دارد وبا چند چیز ساده که من تست کردم وخوشبختانه در مدت کوتاهی چیزایی دیدم از آینده ودر لحظه ای کوتاه روی نقطه ای که بایه نخ واهن ربایه دایره کوچکی درست کرده بودم برگشتم بخاطر ترسش که گم بشم دیگه تستش نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
میشه به ماهم یاد بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
سفر در زمان امکان داره
ولی نه اینکه بری صد سال قبل
یعنی یه طوری سفر در زمان در همین زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
وجور داره و آمریکا انگلیس و روسیه دارند روسیه اول از همه روسیه درستش کرد و در جنگ جهانی روسیه برای همین در جنگ پیروز شد چون ماشین زمان داشت و اطلاعات بدست آورد.
Iran (Islamic Republic of)
آوین خانم
۱۸:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
نمیدونم شاید در اینده درست کنن
خدا به انسانها عقل داده تا اختراع کنن
بنظر من در اینده درست میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
ماشین زمان ماشینی است که در تولید روغن استفاده میشود
Iran (Islamic Republic of)
عباس نظری
۲۰:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ماشین زمان درزمان است برو زمان پیش ماشین زمان یعنی ماشین پراید
Iran (Islamic Republic of)
گدرت
۱۲:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
شاید صد سال دیگه این کار ممکن بشه کی میدونه. اونی که میگه نمیشه خب انسان های اولیه هم نمیتونستن چیزای الان رو بسازن و میگفتن نمیشه ولی الان شد. پس اگه دربارش تحقیق بشه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیر سفر زمانی وجود نداره و خرافات هستش
وگرنه افرادی از آینده اومده بودن
و اون ها رو میدیدم
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۱۴:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
به گذشته برگشتی
Iran (Islamic Republic of)
داريوش
۱۱:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ماشین زمان رو میشه ساخت خدواند به انسان عقل داده که ازش استفاده کند اگر انسان از ۶۰ درصد عقل خودش استفاده کند هیچ چیزی غیر ممکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۶:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
چطور خب از 60 درصد مغز استفاده کنیم؟
اگه میشه لطفا بگید.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۰۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام

اینکه همه چیزو به خدا نسبت بدیم اشتباه محضه یه زمانی انسان های آتش پرست چهار دست و پا راه می رفتند و اعتقاد داشتند که فقط خدا (همان آتش) میتونه دو پا راه بره! یه زمانی انسان قصد پرواز داشت یا قصد حرکت با سرعت بیشتری داشت اما اون زمان همه اونهایی که قصد اینکار ها را داشتند قربانی می کردند و اعتقاد داشتند فقط خداها (یکسری موجودات فرضی مانند بت) قابلیت این کار ها را دارند!

حتی طبق داستان معروفی زمانی بود که فقط پادشاه یک سرزمین حق داشت دختر داشته باشه و تمام مردم آن سرزمین اگر دختر به دنیا می آوردند باید همان لحظه می کشتند!

اما در زمان حال همه اینها که یه زمانی کاملا غیر ممکن و خنده دار بود به یک چیز خیلی عادی تبدیل شده

ماشین زمان هم الان غیر ممکنه ، خنده داره ، دروغه یا به قول بعضی ها فقط از دست خدا بر می آید اما روزی میرسه که همه از کنار ماشین های زمان به راحتی رد شوند


اینی که هرچیزی رو غیر ممکن بدونیم و بگیم فقط از دست خدا بر میاد یا خدا می داند هم خودمون رو دست کم گرفتیم و هم سال ها از علم عقب افتادیم چونکه اون رو غیر ممکن میدونیم و هرگز برای به دست آوردنش تلاش نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
پارسا قریب
۱۳:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
حرف حق رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام در نقطه تحت(زیر) حرف باء میشه وارد بعد چهارم شد ولی باید حرز محافظ داشت و در آنجا نیز درهایی است که میشه به بعدهای دیگر راه پیدا کرد طوری که مثلا چندین ساعت در آنجا میشه چند دقیقه در بعد سوم یعنی دنیای سه بعدی ما. شیخ بهایی، ضبط و بسط زمان داشت. این همه تألیفات ایشون با وظایف بسیار و عمر محدودش میسر نبود پیامبرخاتم صلی الله علیه وآله نیز در سفر معراج ابعاد مادی و هفت آسمان را طی کرد و حقایق از بهشت و جهنم را دید یعنی اسراری از آینده را، سفر ایشان جسمی و روحی با هم بود وقتی بازگشت هنوز بسر ایشان گرم بود . در متافیزیک تمریناتی هست که برخی اساتید به شاگردان امین و خاص و مستعد و مومن خود می دهند و یکی آن ها تمرین نقطه تحت باء است. این تمرین ممکنه بعد از ۶ ماه حتی یک سال جواب بده ولی سفر روحی است . شاید جسمی در مراحل بالاتر ظرفیت انشاء چند بعدی آن ها هم رخ بده. در این روش فرد مشاهده گر میشه در بعد چهارم و موجودات آنجا را و نباید در پی تجسس زندگی مردم باشه برای همین گذشتگان و آیندگان اون رو نمی بینند مگر اولیاء الله
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۸:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
چراهمیشه میخایم به سرعت نوربرسیم تادرزمان مسافرت کنیم چرازمان معکوس نکنیم همونجورکه درازمایشات کوانتوم زمان مقداربسیارکمی به عقب بردندمشاهده ذره برذره تاثیرمیزاردایانمیشه گفت مشاهده ذره برفضازمان تاثیرمیزارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
(تنها فقط خدا وپیامبرانش می توانند به آینده و گذشته سفر کنند)
نه انسان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
خداوند سبحان (پروردگار عالم) بر همه عالم تسلط و قدرت دارد
و همه جهان را آفریده

این حرف حقیرانه درست نیست که بیای بنویسی خدا سفر در زمان (شما با این حرف دارید خدا رو همچون آدمیان میپندارید) که شرک مطلق است
استغفرالله ربی و اتوب الیه

خدای تعالی، زمان و نظم جهان رو آفریده

اما قسمت دوم پیام شما
بله درسته
بسیاری از پیامبران الهی دانش ها و اطلاعاتی از آینده داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام دوست عزیز نمیتونیم حکم کلی راجب پدیده های اطرافمون بدیم زمانی که خیلی از علم عقبیم. همه ما به خدا اعتقاد داریم ولی نباید حرف غیر منطقی زد . همین ارتباطی که از طریق اینترنت با عزیزانمون در جاهای مختلف دنیا برقرار میکنیم هم زمانی غیرممکن بود . ولی ممکن شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
چرت... اگ ممکن بود قطعا ایندگانی هم وجود داشتن که بخوان به الان سفر کنن پس کوشن؟
Poland
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
اومدن دیگه ببین تو خارج ودیو شم درست کردن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
من ماشین زمان را ساختم خیلی شبیه پرایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
آره خیلی زود به اون دنیا می‌برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۹ دی ۱۴۰۰
با سلام نمی‌دونم امکانش است که ماشین زمان ساخته بشه یا نه اما اینکه بشر به پیشرفتهای خیلی زیادی دست پیدا خواهدکرد اجتناب ناپذیره به به گفته دوستمون امکان اینکه در آینده عمر انسان طولانی تر خواهد شد به وسیله پیشرفتهای علمی یا بتونه گذشتگان رو دوباره بازسازی کنه از طریق دی ام ای وجود خواهد داشت به این دلیل اینو میگم که شما خودتون دقت کنید ما در جهانی که میلیاردها سیاره داره زندگی میکنیم همه اون سیارات خالی روزی به دست بشر خواهند افتاد پس دنیای خیلی بزرگی داریم که همه جور امکانی وجود داره این سیارات و این دنیا بدون دلیل ساخته نشدن همه چیز برای بشر ساخته شده.کاش می‌توانستیم اون روزها رو هم ببینیم که بشر چقدر میتونه به علم چیره بشه و چه تکنولوژی های بدست خواهد اورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
؟
یکم زبان فارسی ات رو بهتر کن
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۱۵:۱۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
نوآوری و فناوری هایی که یک نسل جدید قراره بسازه توسط گذشتگان مسخره میشه ولی وقتی به مرحله ی عملی برسد بی شک برای آنها غیرممکن بودن آن شک برانگیز نیست همانگونه که میگفتند چیزی به نام پرنده ی آهنین ساخته نخواهد شد(هواپیما) قطعا ساخته خواهد شد ماشینی که از گذشته و آینده یک پل فضا زمان تشکیل میده و سفر تا محدودیت زمانی خود دستگاه و حداکثر سفر را ممکن خواهد ساخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
شاید
ولی آینده معلوم نیست
گذشته هم گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
ماشین زمان ازخیلی وقت شروع شده کارهای انجام
شده در دنیا بنگر اجدادمان گذشته ما وحال آینده نسل ما اختراعات وابتکارهایما ن خودماشین رمانه
اینطور نیست که تو بری توسوراخ ودربیایید گذشته خودبینی گذشته تو آیندگان می بینند ازطریق ماشینی که ماساخته ایم یاایندگان می سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
از نظر تئوری مسئله پیچیده ای نیست!
ما وقایع را با انعکاس نور می‌بینیم
و مسافت های در فضا وجود دارد که چندین سال طول میکشه نور یک اتفاق به آنجا برسه
پس اگر ما در جای از فضا قرار بگیریم که هنوز نور منعکس از وقایع مثلا صد سال قبل هنوز به آنجا نرسیده و با امکاناتی بتوانیم سطح زمین را مشاهده کنیم در واقع وقایع ۱۰۰ قبل را میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
خب پس چرا نمی‌بینیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۹ دی ۱۴۰۰
به نظر من اینکه دسنگاهی ساخته بشه که از نور سریعتر حرکت کنه و به گذشته یا آینده بره غیر ممیکنه ولی میشه تصاویر اتفاقات گذشته در زمین رو که در کائنات پخش شده را پیدا کرد و به فیلم و صوت تبدیل کرد و گذشته رو دید ولی آینده چون هنوز اتفاق نیافتاده نورش توی کائنات وجود نداره و نمیشه آینده رو دید
Iran (Islamic Republic of)
ارتین
۱۹:۰۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
نهایتش اینه که ۵/۴میلیون سال پیش رو ببینیم چون هرچی بیشتر بخوای ببینی باید اینه تلسکوپ بزرگتر باشه و اگر چیزی بزرگتر از این باشه چون خلع نمیتونه این وزن رو تحمل کنه تبدیل به سیاه چاله میشه
Romania
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۹ دی ۱۴۰۰
من میگم امکان داره و حقیقته زمان و مکان علم پیچیده ای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
پیچیده نیست
شما زیاد همه چی رو سخت گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۹ دی ۱۴۰۰
دقت کردین خیلی از اتفاقات مثبت و منفی که الان داریم میبینیم یا خیلی از چیزایی که بشر موفق به ساخت اون شده از چند سال قبلش تو فیلم ها و یا سریالهای هالیوودی نمایش داده میشه. فقط عده خیلی خیلی خیلی کمی از حقایق و اسرار خبر دارن که ما شاید 20 یا 30 یا حتی 50 سال دیگه اون چیزا را ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
لطفا مطالب علمی بیشتر بزارین
طرفدار بیشتری از مطالب سیاسی داره چون یه فایده ای برامون داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
چیزی که هنوز اختراع نشده و فرضیه هستش علمی نیست
و به درد کسی هم نمیخوره
اما با مطالب تجارت و سیاست میتونیم بفهمیم که چطور پول بیشتری به جیب بزنیم و سود بهتری داشته باشیم
India
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
برای سفر در زمان نیاز داریم نورون های مغز را تغیر بدهیم نه اینکه قوانین فیزیک را تغییر بدیم
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۹:۱۳ ۲۹ دی ۱۴۰۰
اقای نابغه
مواظب باش ترور نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
فکر کنم تو مرتاض هنده هستی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
مرتاض هندی یک شیاد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
همه رویاها و تخیلات بشر اول غیرممکن و دست نیافتنی بنظر رسیده اند ولی امروز واقعیت دارند و در دسترس . دانش بشر هنوز راه زیادی تا بلوغ دارد . حتی نظر اینشتین که در مورد دوقلو ها بیان شد یکی در زمین و یکی در سفر با سرعت نور هنوز اثبات و عملی نشده . ولی روزی که بطلمیوس زمین را مسطح می دانست و مرکز عالم و هر کس غیر از این باور داشت کافر بود دیگر گذشته امروز علم با سرعت بسیار رو به جلو در حرکت است و اگر انسان بتواند به سرعت نور نزدیک شود و انرژی جاذبه را به خدمت بگیرد و بر ماده تاریک که قسمت اعظم جهان را در بر گرفته تسلط بیابد جهانی کاملا متفاوت از حال حاضر را خواهد داشت که امروز حتی در مخیله ما نمی گنجد و احتمالا نسل های حاضر بشر موفق به دیدن آن زمان نخواهند بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
امکان سفر به آینده شاید باشه ولی بی شک سفر به گذشته امکان نداره چون ما تا الان کسی رو از آینده ندیدیم بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
کاش میشد
Iran (Islamic Republic of)
علی....
۲۱:۴۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
یکی ازپیامدهای منفی سفردرزمان گرون شدن مایحتاج ومعیشت مردم است.که چندساله داریم تجربه می کنیم.شب می خوابی صبح بیدارمیشی میبینی همه چیز گرون شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اگر اتفاقی که افتاده است یا ممکن است اتفاق بیافتد از لحاظ احساسی مهم باشد ممکن بفهمیم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۱۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
طبق آیات قرآن کریم هم سفر در زمان امکان نداره
سوره زمان
والعصر : قسم به زمان (بفهمید کنترلش دست بشر خاکی نیست)

اگر این قدرت رو داشتید کاری کنید که خورشید از مغرب طلوع کنه سفر در زمان هم ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
شمایی که مسیله خورشید رو مطرح میکنی
حتما میدونید خورشید ثابته و زمین بدور خورشید می‌چرخه پس خورشید چطور باید از مغرب طلوع کنه؟ بگو زمین برعکس بچرخه ...قشنگ
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۵۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
شنونده باید عاقل باشه
خورشید از مغرب طلوع کنه یا همون زمین برعکس بچرخه یکیه
خیلی هم قشنگ توضیح دادم

شما اگر میتونی کاری کن که زمین برعکس بچرخه بعد بیا ادعای کنترل زمان رو داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
چ ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
کمی فکر کنی ربطش رو میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۱۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خیر سفر زمانی وجود نداره و خرافات هستش
وگرنه افرادی از آینده اومده بودن
و اون ها رو میدیدم
Romania
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
من چند وقت پیش در مورد ماشین زمان مطالبی نوشتم در خبر مربوط به کهکشانها و چند نفر هم مسخره کردند با تشکر از شما باشگاه خبرنگاران جوان که دنبال این موضوع رفتین من اونجا هم گفتم علم هنوز اول راهه از صنعتی و تکلونوژی دنیا کلا ۱۰۰ ساله که میگذره از ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ سال دیگه علم قطعا ماشین زمان را اختراع خواهد کرد و اینجور هم نیست که سراغ کرم چاله بروند یه سیستم بسیار پیشرفته که به فکر انسان امروزی نخواهد رسید بسیار فراتر از این حرفهاست به عقیده من به غیر از ماشین زمان ماشین جوان سازی و زنده کردن افراد هم که در گذشته فوت کرده اند هم مکمل ماشین زمان خواهد بود و حتی به زمان دایناسورها خواهند رفت و چند تا از آنها را با خود به زمان حال می آورند تمام شهرها در تکنولوژی هزار سال آینده هوشمند خواهند شد بطوری که دیگه ماشین و خودرو نیست بلکه وسیله ای پرنده که با یک کلیک شما را در عرض چند ثانیه به آن سوی کره زمین و حتی مریخ میبرد تا ۵۰۰ سال آینده انسان از کهکشان راه شیری خارج خواهد شد و به کهکشانهای دیگر سفر خواهد کرد اگر دقت کرده باشین الان تکنولوژی ساخت خانه را چاپگر سه بعدی داره جهانی میشه علم روز به روز داره پیشرفت میکنه شما در ۳۰ سال پیش شاید باورتون نمیشد که گوشی تلفن همراهی بیاد که باهاش بتونین بصورت زنده و تصویری با کسی در آنسوی دنیا تماس بگیرین و هم ببینید و هم صحبت کنید و الان این یه چیز عادی به نظر میرسه ولی ۳۰ سال پیش اگر به کسی میگفتین به شما میخندید و مسخره تون میکرد علم همینه هیچ وقت ساکن و درجا نمیمونه و همیشه در حال ارتقاست. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق
۲۰:۲۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
آره ، زودتر ماشین زمان را بسازید تا ما از این زمان فعلی سفر کنیم و به آینده بریم شاید در آینده اوضاع زندگی بهتر باشه !البته شاید . شاید . شاید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
زمان در سیاره ما با گردش زمین به دور خورشید معنا پیدا می‌کند. در خارج از این سیاره و منظومه زمانی شاید تعریف دیگری داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خب مگه آینده ساخته شده که میخواین بهش سفر کنین؟
Poland
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
داش وقتی با ماشین زمان سفر می کنی برایه تو یک دقیقه طول میکشه برایه اینا هزار سال پس درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
کشتین خودتونو با این بررسی علمی