رییس مرکز بهداشت سنندج از اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون در سنندج خبر داد و گفت: در طرح مذکور بیماریابی انجام و مبتلایان شناسایی و رصد می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج گفت : طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا دارای پشتوانه علمی و همراه با انگیزه‌های دینی، جهادی و انسانی است که تاکنون پنج گام در قالب طرح شهید سلیمانی با موفقیت اجرا شده است.

یوسفی با بیان اینکه در گام ششم طرح مذکور به شناسایی، رهگیری و رصد مبتلایان و بیماریابی می‌پردازیم، گفت: این طرح با استفاده از تست‌های سریع و حمایت‌های بهداشتی و درمانی در منزل انجام می‌شود.

او با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون جهت لکه‌گیری افراد واکسن‌نزده و انجام سریع‌تر واکسیناسیون دز سوم، گفت: به دنبال توسعه پایگاه‌های سیار هستیم.

رییس مرکز بهداشت سنندج  با یادآوری اینکه توانمندسازی مردم در این طرح مد نظر است تا در برابر بیماری، خودمراقبتی داشته باشند، گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی، واکسیناسیون، بیماریابی، اقدامات مراقبتی، نظارتی و حمایتی، استفاده از فناوری‌های نوین با مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، قوه قضاییه، کمیته امداد، بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب این طرح انجام می‌شود.

یوسفی گفت: حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ جهت لکه‌گیری افراد واکسن‌نزده و انجام سریع‌تر واکسیناسیون دز سوم افراد بالای ۱۸ سال، ضروری است.

او در پایان به توانمندسازی مردم، آموزش و اطلاع رسانی، مراقبت، نظارت و حمایت که از اهداف این طرح با هدف خودمراقبتی برابر بیماری کرونا است گفت: لکه‌گیری واکسیناسیون، پیگیری افراد پرخطر و تزریق دز سوم واکسن همه جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی بوده و پس از این باید به سمت آموزش و اقناع‌سازی افرادی برویم که برای تزریق واکسن اقدام نکردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.