مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته ۱۵ هزار و ۷۲۲ نفر در استان در قالب طرح شهید سلیمانی از لحاظ کرونا رهگیری و غربالگری شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: اجرای این طرح اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است که آثار مثبتی در شناسایی، بیماریابی، قرنطینه و کنترل این بیماری داشته است.

محمودی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته ۱۵ هزار و ۷۲۲ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد یک هزار و ۴۹۵ نفر مثبت اعلام شده است.

او در ادامه با بیان اینکه در مدت زمان یادشده ۵۳ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۳۱۷ نفر در تحت قرنطینه معکوس قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در این مدت تیم‌های مذکور به ۱۰ هزار و ۶۵۸ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به یک هزار و ۳۰۴ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز آموزش داده شده است.

محمودی تصریح کرد: شناسایی زودهنگام کووید ۱۹ و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه‌ی خانگی، مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله برنامه‌هایی است که در طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه قطع زنجیره کرونا مستلزم پوشش واکسیناسیون همگانی است، یادآور شد: مردم علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی، باید واکسینه شوند تا این بیماری کنترل شود لذا دریافت واکسن را به تعویق نیندازید.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه واکسیناسیون تکمیل کننده فرایند مهار بیماری کرونا است و از آنجا که واکسن‌های سینوفارم، استرازنکا، برکت و اسپوتنیک در مراکز تجمعی و مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان‌های تابعه در دسترس است، تاکید کرد: انتظار داریم مردم فهیم کردستان جهت تزریق واکسن برای محافظت از خود، خانواده و جامعه اقدام نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.