جنبش حزب‌ الله لبنان موافقت خود را با شرکت در گفت‌وگوی ملی که از سوی رئیس‌ جمهور این کشور درخواست شده بود، اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد که موضع حزب‌ الله حمایت از فراخوان برای گفت‌وگوی ملی بوده و با مشارکت در این گفت‌وگوی ملی موافقت کرده است.

رعد در مصاحبه با شبکه الجدید تاکید کرد که لبنان در شرایط سختی قرار دارد و پریشانی پیش آمده نیاز به گفت‌وگو دارد. همچنین لبنانی‌ها خود باید کشورشان را بسازند.

پیش از این «میشل عون» رئیس‌ جمهور لبنان از تمامی احزاب این کشور خواسته بود برای جلوگیری از فروپاشی دولت، بهبود اوضاع مالی و اقتصادی، گسترش تمرکززدایی اداری و مالی و استراتژی دفاعی با یکدیگر یک گفت‌وگوی ملی ترتیب دهند. با این حال «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی لبنان این گفت‌وگو را رد کرده و این کار را برای بعد از انتخابات پارلمانی مناسب دانسته است.

روز گذشته نیز دو تن از مسئولان لبنان فاش کردند که  آمریکا پروژه‌ تازه‌ای برای این کشور طرح‌ریزی کرده و قصد دارد فقر و گرسنگی را در این کشور افزایش دهد، همچنین فکر تجزیه لبنان و جنگ داخلی را در سر می‌پروراند.

در به وجود آمدن بحران‌های سیاسی و اقتصادی لبنان چندین عامل خارجی و داخلی وجود دارد. اعمال سیاست‌های مالی و پولی وابسته به غرب در نظام بانکداری لبنان و حمایت تمام عیار از «ریاض سلامه» رئیس کل بانک مرکزی این کشور از سوی آمریکا و سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا، عربستان و فرانسه در این کشور باعث بحرانی مالی در لبنان شده است و در پی این بحران مردم لبنان با انواع بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی روبرو شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار