معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:اولین فرد مبتلا به امیکرون در کردستان شناسایی شد و به تایید انستیتو پاستور ایران رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر بهروز اخوان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اولین فرد مبتلا به امیکرون در آزمایشگاه مولکولی کردستان شناسایی شد و به تایید انستیتو پاستور ایران رسید.

اخوان گفت: حال عمومی بیمار یاد شده مساعد می باشد و به همراه خانواده، در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

او  با بیان اینکه خطر انتشار سویه امیکرون بسیار جدی و حائز اهمیت است، گفت: جهت جلوگیری از گسترش بیماری، اطرافیان بیمار مبتلا به این سویه نیز، از نظر وجود علائم بیماری بررسی و از ۱۵ نفر نمونه جهت تشخیص ملکولی PCR تهیه شده که تا این لحظه مورد مثبت جدیدی شناسایی نشده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: با توجه به مثبت اعلام شدن اولین مورد مبتلا به سویه امیکرون در استان از شهروندان انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مجامع را جدی گرفته و نسبت به تکمیل تزریق واکسیناسیون در اسرع وقت اقدام نمایند.

اخوان می گوید: با وجود کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین تعدادجانباختگان، اما خطر شیوع کرونا بخصوص سویه امیکرون در کشور همچنان بالاست.

به گفته او:سرایت پذیری امیکرون چند برابر بیشتر از دلتا است، این سویه نسبت به گونه‌های قبلی، درصد بیشتری از کودکان و جوانان را درگیر می‌کند و همواره با قدرت سرایت پذیری بالایی، در جمع‌های خانوادگی انتشار می‌یابد.

دکتر اخوان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی در تامین سلامت جامعه گفت: به افرادی که تاکنون به هر دلیل برای دریافت واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و افراد جامعه هر چه زودتر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند، همچنین افرادی که دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، لازم است نسبت به تزریق دُز دوم و سوم در مراحل بعدی اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.