رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر مشاهده سویه جدید کرونا امیکرون در کردستان مشاهده نشده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از زمان تزریق دز دوم آن‌ها گذشته باشد آغاز شده است اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر مشاهده سویه جدید کرونا امیکرون در کردستان مشاهده نشده است با این حال بر اساس ارزیابی‌های اپیدمیولوژیک، این سویه جدید در همه استان‌ها شیوع و در حال گسترش است.

رضاعی افزود: با اعلام امیکرون به عنوان پنجمین واریانت نگران‌کننده کرونا توسط سازمان جهانی بهداشت و گزارش شیوع این سویه جدید در کشور، احتمال وقوع موج دیگر و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس، پیش‌بینی‌می‌شود.

او با تاکید بر لزوم تزریق دُز سوم واکسن برای جامعه هدف افزود: در راستای کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا، ضرورت دارد افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق سومین نوبت واکسن، به پایگاه‌های واکسیناسیون و مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه را تزریق کرده‌اند باید دُز سوم را به فاصله ۳ ماه از نوبت دوم دریافت کنند، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای تزریق نوبت سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال اندیشیده شده و همکاران ما در مراکز تجمیعی و پایگاه‌های واکسن تزریق این دُز را با شرایط اعلام شده انجام می‌دهند.

رضاعی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت برای تزریق دز یادآور، کسانی که در نوبت اول و دوم هر نوع واکسنی دریافت نموده‌اند، بهتر است دز سوم را از همان نوع تزریق کنند.

او با اشاره به اینکه تا این لحظه ۵۴ هزار و ۲۸۸ نفر در استان در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) واکسینه شده‌اند، گفت: هر چه میزان ایمنی در سطح جامعه بیشتر شود و پوشش واکسیناسیون گسترش یابد، ایمنی بیشتری در برابر جهش‌های جدید ویروس ایجاد می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ویروس امیکرون، قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد، اظهار داشت: علاوه بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون، همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و خودداری از حضور در اجتماعات و مراکز پرتجمع توصیه می‌شود.

تاکنون ۷۹ درصد از جمعیت استان نوبت اول، ۶۳ درصد نوبت دوم و بیش از ۵۴ هزار نفر نیز دُز سوم واکسن دریافت کرده اند.

در استان کردستان ۹۴ درصد دانش آموزان، ۸۳ درصد نوجوانان و ۶۳ درصد مادران باردار نوبت اول، ۷۳ درصد دانش آموزان، ۷۳ درصد نوجوانان و ۳۳ درصد مادران باردار نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.