تاکنون هیچ محموله تولیدی کشاورزی استان از کشور‌های هدف صادراتی بازگشت نخورده و این مهم به دلیل رعایت استاندارد‌های سموم استفاده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرهاد شریفی مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در جلسه کارگروه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: براساس آزمایش‌های مدون صورت گرفته وضعیت سلامت محصولات تولیدی کرمانشاه به صورت مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این راستا گزارش‌های ارسال شده مبین سلامت و استاندارد محصولات تولیدی استان است.

تجار صادرکننده محصولات کشاورزی کرمانشاه می‌بایست هماهنگی لازم را با مدیریت حفظ نباتات استان برای استفاده بهینه از سموم کشاورزی با همکاری کلینیک‌های گیاه پزشکی بعمل آورند تا شاهد بازگشت محصولات نباشیم که البته تاکنون شاهد بازگشت محصولات کشاورزی کرمانشاه نبوده ایم.

موضوع بازگشت محصولات تولیدی کشاورزی در جهان موضوعی کاملا طبیعی و متداول است.

میزان برگشت محصولات کشاورزی کشور را بسیار ناچیز برشمرد و نباید این رویه که در تمام کشور‌ها متداول است سیاسی شود و منافع ملی را تهدید نماید.

میزان بازگشت محصولات کشاورزی از کشور‌های هدف را بسیار ناچیز بر آورد کرد و گفت: از مجموع چهار تا پنج میلیون صادرات صورت گرفته، تنها شاهد بازگشت ۲۰ تا ۳۰ تن از محصولات بودیم که این مشکل نیز در حال مرتفع شدن است و بیشتر بر محل تولید محصولات و نوع سموم استفاده شده تاکید دارد.

 یکی از کشور‌های خاستگاه صادراتی ایران لیست ۷۰۰ سم ثبت شده خود را برای ایران ارسال کرده و خواستار توجه تولیدکنندگان کشور به استفاده بهینه از این سموم شده است.

استان کرمانشاه با ۶ بازارچه و مرز رسمی سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالا به کشور‌های دیگر بویژه عراق صادر می‌کند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.