فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان با بکارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌ها آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی که مرز خسروی را به عنوان اصلی‌ترین، قدیمی‌ترین، نزدیکترین و راحت‌ترین مرز برای عزیمت به کربلای معلی انتخاب می‌کنند، است.

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین قصرشیرین گفت: پارسال بیش از یک میلیون زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که با توجه به رضایتمندی زائران از زیرساخت‌ها و خدمات و پذیرایی مناسب به طور یقین امسال شاهد تردد زائران ۲ و نیم میلیون نفری از این مرز رسمی و بین المللی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: تردد زائران از مرز خسروی امسال ۲۴ ساعته است و زوار در هر ساعتی می‌توانند بدون معطلی از مرز خروج کنند و یا به کشور بازگردند.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی، گفت: اکنون به طور میانگین شاهد حضور ۲ هزار زائر برای عزیمت به عراق و کربلای معلی در مرز خسروی قصرشیرین هستیم که از این تعداد یک هزار نفر وارد کشور و یک هزار نفر از مرز خارج می‌شوند که با نزدیک شدن به اربعین به تدریج بر شمار و تعداد زائران افزوده می‌شود.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه خدمت در اربعین توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود بر آمادگی تمام دستگاه‌ها در شهرستان برای خدمت شایسته به زائران تاکید کرد.

او از جمله اقدام‌های انجام شده برای رفاه زائران را آماده بودن راه‌ها و امکانات اقامتی، تقویت امکانات پایانه مرزی خسروی، نصب سایبان‌ها از ورودی پایانه تا نقطه صفر مرزی و منذریه تا ترمینال مسافری این مرز و ایجاد جت فن و مه پاش برای مقابله با گرما خبر داد.

نجفی با تاکید بر مدیریت واحد اربعین به منظور جلوگیری از بی نظمی و مدیریت کار‌ها و امور خدمات رسانی به زائران، ادامه داد: استقرار ۲۰۰ گیت ورود و خروج در مرز‌های خسروی و منذریه و اجرای طرح سجاد برای تردد زائران در چند ثانیه، پیش بینی و جانمایی موکب‌های پذیرایی اطعام و اسکان زائران، تامین سوخت مورد نیاز و استقرار جایگاه‌های عرضه سوخت سیار، تامین آب و برق پایدار، سامان دهی ترافیک و جلوگیری از ورود خودرو‌های زائران و خودرو‌های شخصی از سه راهی نصرآباد به مرز برای پیشگیری از ازدحام و بی نظمی، مشخص شدن نرخ کرایه‌ها و نظارت اصناف و تعزیرات بر قیمت ها، سامان دهی دستفروشان و آماده سازی ۲۶۰ هکتار پارکینگ از دیگر تمهیدات اربعین است.

امام جمعه قصرشیرین نیز با بیان اینکه کنگره بزرگ اربعین معجزه بزرگ خدای متعال و یک قدرت بسیار قوی است که مردم را حرکت می‌دهد، گفت: این حماسه نماد هماوردی جهان اسلام و باعث عزت و آبروی اسلام است که ایرانیان آن را خلق می‌کنند.

حجت الاسلام صادق صالحی افزود: جنبه مردمی بودن اربعین باید صیانت شده، چون مردم همانند گذشته عاشقانه پای کار هستند و برای خدمات رسانی به زائران آماده اند ضمن اینکه برای استفاده از حسینیه ها، مدارس و مساجد شهرستان نیز باید امکانلات اولیه سرمایشی و زیرانداز و رفاهی جهت اسکان زائران فراهم شود که بتوانیم خدمات شایسته‌ای به زوار ارائه دهیم.

وی ادامه داد: باید برای بحث اربعین با توجه به اینکه قصرشیرین و مرز خسروی محوریت کار هستند بودجه بیشتر در شهرستان و تقویت زیرساخت‌های موجود هزینه شود ضمن اینکه برنامه ریزی لازم برای مواقع ضروری و ازدحام زائران در بحث اسکان و خدمات آن‌ها اتخاذ شود.

فرمانده انتظامی قصرشیرین نیز گفت: پلیس با تمام امکانات و در بخش‌های مختلف آماده خدمات رسانی به زائران است و در این راه از تمام توان خود استفاده خواهد کرد.

سرهنگ ایمان مرادی افزود: با همکاری دیگر دستگاه‌های مسوول تلاش می‌کنیم امسال خدماتی که به زوار ارائه می‌شود از کیفیت بهتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار باشد و در این رابطه باید نواقص سال گذشته مرتفع شود که از مهمترین مشکلات سال گذشته کمبود توقفگاه بود که امسال افزایش پارکینگ‌ها به ۲ برابر این مشکل را مرتفع می‌کند.

وی اظهار کرد: مرز خسروی از نظر زیرساختی شرایط و امکانات بسیار خوبی دارد و پیش بینی می‌شود امسال استقبال بیشتری توسط زائران نسبت به سال‌های قبل از آن به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.