اداره کل محیط زیست استان قزوین از مردم خواست در حفاظت و حمایت از حیات وحش و پرندگان در سرمای زمستان، محیط بانان را همیاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اداره کل محیط زیست استان قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال بارش برف در بسیاری از مناطق کوهستانی استان و احتمال نزدیک شدن حیات وحش به حاشیه مناطق مسکونی روستایی و برخی شهر‌ها از مردم درخواست می‌شود ضمن ملاطفت و مهربانی با حیوانات، از صید، شکار و آسیب رساندن به آنان خودداری کنند.

مهاجرت موقت حیات وحش به سمت دامنه‌ها و مناطق پست‌تر و پناه آوردن به روستا‌ها در سرما و برف امری طبیعی و غریزی برای حیوانات است تا از سرما در امان باشند.

در استان قزوین گونه‌های جانوری مانند کل و بز، قوچ و میش و آهو از مهم‌ترین گونه‌های پستاندار علفخوار هستند که علاوه بر گونه‌های گوشتخوار و بسیاری از پرندگان ممکن است بر اثر بارش برف و کمبود غذا به حاشیه مناطق مسکونی پناه آورند.

انتظار می‌رود در صورت نزدیک شدن حیات وحش به روستاها، مردم اجازه ندهند افراد فرصت طلب این حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به یگان حفاظت ادارات شهرستان‌ها و محیط بانی‌های مناطق یا به شماره ۳-۳۳۳۷۴۹۰۰ اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین اطلاع دهند.

اداره کل، ادارات شهرستانی و محیط بانی‌ها در تمامی مناطق مختلف در همه ایام فعالند و آماده دریافت گزارشات، پیشنهادات و انتقاد‌های مردم است و بدون شک با هر گونه تخلف محیط زیستی برخورد خواهند کرد.

حفظ تنوع زیستی بدون مشارکت عمومی محقق نمی‌شود و امیدواریم مردم مثل همیشه اداره کل حفاظت محیط زیست استان را در این زمینه یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.