رییس جمهور آمریکا بار دیگر به روسیه هشدار داد در صورت حمله نظامی به اوکراین باید منتظر عواقب سخت آن باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: امکان اعزام نیروی رزمی زمینی آمریکا به مرز‌های اوکراین در صورت حمله نظامی روسیه به این کشور هرگز از گزینه‌های روی میز واشنگتن نبوده است.

وی ادامه داد: آمریکا، ولی ملزم به اعزام نیرو‌های بیشتر به متحدان خود در ناتو به ویژه در شرق اروپا برای تقویت قوای نظامی است. من کاملاً به پوتین توضیح دادم. اگر او علیه اوکراین حرکتی انجام دهد عواقب اقتصادی وحشتناکی را باید تحمل کند.

وی که هفته گذشته برای دو ساعت با ولادیمیر پوتین گفتگویی تلفنی داشت تصریح کرد: من به رییس جمهور روسیه به صورت روشن و واضح توضیح دادم که بعد حمله احتمالی این کشور به اوکراین جایگاه مسکو به طرز قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

وزرای خارجه گروه هفت نیز روز گذشته پس از نشستی در لیورپول پیامی مشابه برای مسکو ارسال کردند و نسبت به عواقب شدید هرگونه حمله نظامی به اوکراین هشدار دادند.

گفته می‌شود فردا قرار است مقامات اقتصادی گروه هفت تحریم‌های اقتصادی احتمالی علیه روسیه در صورت اقدام نظامی علیه اوکراین را نیز بررسی کنند.

اوکراین در هفته‌های اخیر بار‌ها روسیه را به استقرار ده‌ها هزار نیروی نظامی در نزدیکی مرز‌ها خود متهم کرده، ولی مسکو آمادگی برای هر گونه حمله نظامی به این کشور را قویاً تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار