رایزنی آمریکا با آلمان برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه

وزرای خزانه‌داری آمریکا و آلمان در واکنش به افزایش نیرو‌های روسی در مرز اوکراین شرایط اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن تبریک به «کریستین لیندنر» همتای آلمانی جدیدش به بررسی تنش‌های اخیر میان روسیه و اعضای ناتو پرداخته و براساس بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا در وب‌سایت خود منتشر کرد آن دو بر سر موضوع اعمال کردن یا نکردن تحریم‌های اقتصادی جدید علیه روسیه بحث کرده‌اند.

یلن نگرانی‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در مورد افزایش نیرو‌های روسیه در اطراف اوکراین تکرار و ابراز علاقه کرد با توجه به وضعیت مرزهای شرقی اوکراین با آلمان در زمینه اقدامات اضطراری برای تحمیل هزینه‌های سنگین بر اقتصاد روسیه، همکاری کند.

بایدن نیز در تماس اوایل امروز خود با اولاف شولتس، صدراعظم جدید آلمان درباره وضعیت اوکراین صحبت کرده بود.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز امروز شنبه در حاشیه نشست گروه هفت با همتای آلمانی جدید خود، آنالینا بیربوک، درباره تشکیل یک جبهه متحد در مقابله با موضع روسیه در قبال اوکراین گفتگو کرد. وزیر خارجه انگلیس همچنین هشدار داد روسیه در صورت حمله به اوکراین با عواقب اقتصادی ناگواری مواجه خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده است با استناد به ماده ۵ دفاع جمعی منشور ناتو اعلام کرده حمله به یک عضو ناتو به مثابه حمله به همه تلقی می‌شود. در همین راستا وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد آمریکا در ماه اکتبر ۳۰ سامانه موشکی ضد تانک «جاولین» و ۱۸۰ موشک مخصوص آن را به اوکراین تحویل داده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر بار‌ها روسیه را به استقرار صد‌ها هزار نیروی نظامی در مرز‌های خود متهم کرده است و مدعی است مسکو آماده یک حمله نظامی گسترده به این کشور است. روسیه، اما هر گونه برنامه ریزی برای حمله نظامی به اوکراین را رد کرده و گفته در صورت عدم دخالت آمریکا و برخی کشور‌های غربی در مسائل منطقه اختلافات با گفتگو و مذاکره قابل حل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار