پیش بینی بیل گیتس درباره برگزاری جلسات کاری در متاورس

بنیانگذار مایکروسافت پیش بینی می کند که طی دو تا سه سال آینده، جلسات کاری در دنیای متاورس برگزار می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از news.yahoo؛ بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، پیش بینی می‌کند که اکثر کارفرمایان و کارمندان در دو یا سه سال آینده جلسات مجازی خود را در متاورس برگزار خواهند کرد.

گیتس این پیش بینی را در یک پست سالانه در وب سایت شخصی خودش منتشر کرد و نوشت: "پیش بینی می‌کنم اکثر دیدار‌های مجازی از قالب دوربین دو بعدی به متاورس منتقل خواهند شد، فضایی سه بعدی که آواتار‌های دیجیتالی دارد. " وی ادامه داد: "پذیرش جلسات متاورس از سوی مردم، کند خواهد بود. زیرا افرادی بسیاری فاقد ابزار‌های لازم مانند عینک‌های واقعیت مجازی برای حضور در این فضا هستند. "

گیتس در این پست ابراز امیدواری کرد که پیشرفت‌هایی که در حوزه آواتار‌های سه بعدی و صوت فضایی انجام گرفته به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند تعاملات بیشتری را به صورت مجازی با یکدیگر داشته باشند. گیتس در ادامه خاطرنشان کرد که باید کار‌هایی انجام شود، اما ما اکنون در جایی ایستاده ایم که فناوری تجربه باهم بودن در محیط‌های کاری را ایجاد خواهد کرد.

دنیای متاورس

پیش بینی زاکربرگ درباره متاورس

متاورس دنیایی دیجیتالی است که در آن تکنولوژی‌هایی مثل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدئو باهم ادغام شده و کاربران در این دنیای مجازی با یکدیگر زندگی می‌کنند. یکی از حامیان متاورس، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرمز است که متاورس را تکمیل کننده اینترنت مدرن می‌نامد. زاکربرگ پیش بینی کرده بخش‌هایی از متاورس طی پنج تا ۱۰ سال آینده فراگیر و در دسترس قرار خواهند گرفت.

گفتنی است که شرکت متا (فیسبوک سابق)، اوایل سال میلادی جاری برنامه واقعیت مجازی Horizon Workrooms را معرفی کرد که در این برنامه کاربران می‌توانند در اتاق‌هایی مجازی با یکدیگر جلساتی برگزار و کار کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار