سومین رئیس هیئت مدیره مایکروسافت انتخاب شد

سومین مدیرعامل مایکروسافت، به عنوان سومین رئیس هیئت مدیره تاریخ این شرکت منصوب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، ساتیا نادلا مدیرعامل ۵۳ ساله شرکت مایکروسافت، به عنوان جانشین جان تامپسون رئیس هیئت مدیره این شرکت منصوب شد. این تغییر رای اعتمادی به نادلا محسوب می‌شود که در فوریه سال ۲۰۱۴ به مدیرعاملی مایکروسافت منصوب شد.

هنگامی که نادلا مدیرعامل مایکروسافت شد، بیل گیتس از مقام خود به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکتی که در تاسیسش مشارکت داشت، کناره گیری کرد و تامپسون جانشین وی شد. هدف از این اقدام، استفاده نادلا از تجربیات تامپسون بود که به مدت چندین دهه یک مدیر فناوری بود.

بازگشت مایکروسافت به جایگاه قبلی خود

مایکروسافت تحت مدیریت نادلا تولد دوباره‌ای داشت و از شکست‌هایی که در حوزه تلفن همراه و جست و جوی اینترنت داشت و همچنین کم شدن اهمیت سیستم عامل ویندوز، درس گرفت تا اوضاعش بهبود یابد. نادلا فعالیت مایکروسافت را در حوزه رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل و هوش مصنوعی متمرکز کرد و جان دوباره‌ای به آفیس و برنامه‌های دیگر بخشید.

سومین رییس هیات مدیره مایکروسافت انتخاب شد

با بازگشت مایکروسافت به رده بزرگترین شرکت‌های فناوری، ارزش سهام مایکروسافت بیش از هفت برابر افزایش یافته و ارزش بازار این شرکت به مرز دو تریلیون دلار نزدیک شده است.

نادلا که سومین مدیرعامل مایکروسافت است، سومین رئیس هیئت مدیره تاریخ این شرکت پس از بیل گیتس و تامپسون هم خواهد بود. استیو بالمر که پیش از نادلا مدیرعامل مایکروسافت بود، هرگز عهده دار ریاست هیئت مدیره نشد، زیرا این موقعیت در اختیار بیل گیتس بود.

بر اساس گزارش ها، مایکروسافت اعلام کرد تامپسون به عنوان مدیری مستقل فعالیت خواهد کرد و بر پاداش نادلا، برنامه جایگزینی، راهبری و فعالیت‌های هیئت مدیره نظارت می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار