بیل گیتس در تدارک ساخت نیروگاه هسته ای ۴ میلیارد دلاری

بیل گیتس، تاجر آمریکایی و بنیانگذار مایکروسافت قصد دارد نیروگاهی هسته‌ ای را با هزینه ۴ میلیارد دلار بسازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الیوم‌السابع،  شرکت تراپاور که توسط بیل گیتس تأسیس شد، در حال ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای خود در شهر کمرار آمریکا است که تا سال ۲۰۲۸ با هزینه ۴ میلیارد دلار تکمیل می‌شود. گیتس نیمی از هزینه‌های ساخت این نیروگاه و وزارت انرژی آمریکا نیمی دیگر از هزینه‌ها را تقبل خواهند کرد. بیل گیتس این شرکت را با هدف ارائه طرح‌های غیر متعارف برای نیروگاه‌های هسته‌ای تاسیس کرد.

کریس لوسک، مدیرعامل شرکت تراپاور گفت: "ساخت این نیروگاه یک اتفاق خوب برای شهر کمرار است، زیرا در شهری که ۳۰۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند، حدود ۴۰۰ شغل جدید ایجاد می‌شود. این نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت، مربوط به انرژی پاک در منطقه‌ای که تحت سلطه صنایع زغال سنگ و گاز است، می‌باشد."

وی افزود: "چین و روسیه همچنان به ساخت ایستگاه‌های جدید با فناوری‌های پیشرفته ادامه می‌دهند و به دنبال صادرات خروجی از این ایستگاه‌ها به کشور‌های دیگر در سراسر جهان هستند. با ساخت این ایستگاه که ظرفیت آن حدود ۳۴۵ مگاوات برق تولیدی است، امکان افزایش ظرفیت تا ۵۰۰ مگاوات برق وجود دارد."

بیل گیتس در آخرین کتاب خود با عنوان "چگونه از یک فاجعه اقلیمی جلوگیری کنیم" اشاره کرده بود که آمریکا به تنهایی از ۱۰۰۰ گیگاوات برق استفاده می‌کند و کل جهان به ۵۰۰۰ گیگاوات برق نیاز دارد.

بیل گیتس

بیل گیتس، نیروگاهی با 4 میلیارد دلار می‌سازد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بهترین راه تولید برق، انرژی خورشیدی، بادی، آبی و زمین‌گرماییه و انرژی هسته‌ای با شکل فعلی خودش که دارای پسماند هسته‌ای هست، هم برای محیط زیست مضره و هم تجدیدپذیر نیست چون مثل سوخت‌های فسیلی و نفت و گاز، اورانیوم هم بالاخره تموم میشه و دائمی نیست؛ ولی باد، آب و نور خورشید و گرمای داخلی زمین، چیزی نیست که حداقل به این زودی تموم بشه و باید از این فرصت نهایت استفاده رو کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کو گوشی که شنوا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۶:۴۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
برای اونها خوبه و مشکلی نداره حتی داشتن چند هزار کلاهک اتمی هم مشکلی نداره ولی برای ما داشتن نیروگاه اتمی ممنوعیت محسوب میشه! مرگ بر تروریست های کثیف امریکائی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بیل گیتس همه جا نخود آشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سرمایه دارهای خوش فکر همه جا باید باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
تنها راه نجات از آلودگی هوا نیروگاه‌های اتمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بهتره واقعیت رو بنویسیم
عجب بهانه خوبی برای ساخت بمب اتم بیش تر
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۶:۴۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
نیروگاههای بادی و خورشیدی رو فراموش نکن . تا یه نیروگاه اتمی ساخته بشه میلونها میلون لیتر سوخت فسیلی مصرف میشه، برای استخراج اورانیوم از معادن هم همینطور کامیونها و لودرهای عظیم روزانه هزاران لیتر سوخت دیزلی مصرف می کنند در چرخه تولید میله های سوختی از مرحله انتقال حجم عظیم خاک معادن گرفته تا تولید کیک زرد و تولید نهایی میله ها هزاران لیتر مصرف سوخت فسیلی داریم ... نیروگاههای خورشیدی به نظر بسیاری از محققان منطقی ترین روش تولید انرژی پایدار هستند . ضمنا این تروریست های امریکائی بیشتر خروجی اورانیوم نهایی این نیروگاهها رو نیاز دارند برای تولید کلاهکهای اتمی
آخرین اخبار