وزارت دفاع روسیه از رهگیری جنگنده‌های فرانسوی بر فراز دریای سیاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های روسیه از نوع «سوخو ۲۷» یک جنگنده از نوع رافال و یک جنگنده دیگر از نوع میراژ متعلق به نیروی هوایی فرانسه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای مشخص کردن اهداف هوایی و جلوگیری از نقض مرز‌های دولت فدرال روسیه، جنگنده‌های سوخو اهداف هوایی را شناسایی کردند که شامل دو جنگنده تاکتیکی میراژ ۲۰۰۰ و رافال و نیز یک هواپیمای سوخت رسان از نوع سی- ۱۳۵ متعلق به نیروی هوایی فرانسه بودند که جنگنده‌های روسیه آن‌ها را (به سوی بیرون از مرز کشور) اسکورت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از خروج هواپیما‌های نظامی خارجی از مرز‌های دولت فدراسیون روسیه، این جنگنده‌ها به سلامت به فرودگاه بازگشتند و اجازه هیچ گونه شکسته شدن حریم مرزی دولت در فدراسیون روسیه داده نشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: پرواز جنگنده‌های روسیه با دقت و مطابق قواعد بین المللی برای بکارگیری حریم هوایی بر فراز آب‌های آزاد و بدون عبور از راه‌های هوایی و نزدیکی خطرناک به جنگنده‌های خارجی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار