یک ربات انسان نما به طور شگفت انگیزی حالات چهره انسان را تقلید می‌کند که جالب و در عین حال ترسناک است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورج، شرکت «Engineered Arts»، طراح و سازنده ربات‌های انسان‌نما که در انگلیس مستقر است، به تازگی یکی از واقعی‌ترین ربات‌های خلق شده خود را با انتشار ویدئویی به نمایش گذاشته است. در این ویدئو، این ربات که «Ameca» نام دارد، در حال انجام یک سری حالات چهره انسان است که بسیار به واقعیت شباهت دارد.

زمانی که Ameca هوشیار می‌شود و چشمانش را باز می‌کند، در چهره‌اش ترکیبی از سردرگمی و ناامیدی دیده می‌شود. اما وقتی این ربات شروع به نگاه کردن به دست‌ها و بازوهایش می‌کند، دهانش را باز کرده و ابروهایش را بالا می‌برد که شگفت‌آور است. در انتهای ویدئو نشان می‌دهد که «Ameca» لبخند می‌زند و دستش را برای خوشامدگویی به سمت بیننده دراز می‌کند.

البته ربات «Ameca» مانند ربات اطلس از شرکت بوستون داینامیکس توانایی راه رفتن ندارد و به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ای نزدیک توانایی راه رفتن به این ربات اضافه شود. البته «Engineered Arts» می‌گوید که این ربات در حال حاضر قادر به راه رفتن نیست، اما در مقطعی توانایی راه رفتن را هم به او می‌دهد.

«Ameca» و «Mesmer»، ربات هایی برای اهداف تجاری

این شرکت به غیر از ربات «Ameca» یک ربات واقع گرایانه دیگر به نام Mesmer را نیز توسعه داده است. این شرکت می‌گوید که از اسکن‌های سه‌بعدی انسان‌های واقعی برای ارائه ساختار استخوانی دقیق، بافت پوست و حالات واقعی چهره به ربات استفاده کرده است. در ویدئویی دیگری که از این ربات منتشر شد حرکات چهره آن طبیعی‌تر از ربات «Ameca» است.

از آنجایی که شرکت «Engineered Arts» در ایجاد ربات‌های انسان نما برای سرگرمی متمرکز است، احتمالا دو ربات ذکر شده برای جلب توجه بازدیدکنندگان در رویداد‌های مختلف استفاده خواهد شد و ربات‌هایی نیستند که یک وظیفه خاص به آنها سپرده شود. ربات «Ameca» در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ در ژانویه به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار