نخست وزیر استونی مدعی شد اتحادیه اروپا باید به روسیه روسیه بگوید اقدام مسکو علیه اوکراین هزینه بالایی خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «کایا کالاس» نخست وزیر استونی روز چهارشنبه در گفتگو با رویترز مدعی شد اتحادیه اروپا باید به وضوح برای روسیه بیان کند که اقدام علیه اوکراین، هزینه بالایی برای این کشور در بر خواهد داشت.
وی همچنین از این اتحادیه خواست فورا بر سر نحوه بازداشتن دولت روسیه از اقداماتش توافق کند.

کالاس در این مصاحبه که بعد از گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس صورت گرفت گفت: ”ما در زمینه نگرانی نسبت به تجمع نظامی روسیه در اطراف مرز اوکراین اشتراک نظر داریم. “

وی افزود: ”از این جهت بسیار مهم است که ما از جانب اروپا به وضوح بگوییم هزینه اتخاذ هر گونه اقدامی در قبال اوکراین زیاد خواهد بود؛ طوری که این اعلام حالتی بازدارنده داشته باشد و موجب شود روسیه در تصمیمات خود تجدیدنظر کند.“

نخست وزیر استونی گفت فرصت زمانی کمی برای اتحادیه اروپا و آمریکا برای توافق بر سر سیاست بازدارندگی مشترک وجود دارد؛ زیرا بحران مهاجرتی در مرز بلاروس-لهستان، فقدان دولت در آلمان و نزدیکی فرانسه به انتخابات ریاست جمهوری موجب خواهد شد ”طوفان کاملی“ برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فراهم شود تا اراده اتحادیه اروپا را بسنجد.

وی گفت ابزار‌های فراوانی در زمینه تحریم روسیه وجود دارد که می‌تواند پوتین را به تجدیدنظر وادارد.

پیش ازاین نیز «گابریلیوس لاندسبرگیس»، وزیرخارجه لیتوانی از استقرار نیرو‌های نظامی روسیه در بخش‌هایی از مرز‌های شرقی اوکراین ابراز نگرانی کرده بود. این مقام لیتوانی خواستار بررسی چگونگی ایجاد بازدارندگی و مقابله با تحرکات نظامی روسیه شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار