مجله اکونومیست اعلام کرد مقامات هنگ کنگ از تمدید روادید یک روزنامه نگار استرالیایی که برای این مجله کار می‌کرد، بدون هیچ توضیحی خودداری کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجله اکونومیست در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات هنگ کنگ از تمدید روادید یک روزنامه نگار استرالیایی که برای این مجله کار می‌کرد، بدون هیچ توضیحی خودداری کردند.

سو-لین وانگ خبرنگار این مجله در هنگ کنگ مستقر بود و خبرهای چین را پوشش می‌داد.

زانی مینتون بدوز، سردبیر اکونومیست، در این باره گفت: «ما از تصمیم آن‌ها متأسفیم. ما از دولت هنگ کنگ می‌خواهیم که دسترسی  مطبوعات خارجی را محیا کند. وانگ که در حال حاضر در هنگ کنگ نیست، اجازه بازگشت به کار را ندارد.»

مقامات مهاجرت چین بلافاصله به درخواست ایمیل برای اظهار نظر پاسخ ندادند. این سومین خبرنگاری است که در هنگ کنگ کار کرده و حالا مجبور به ترک این دولت شهر شده است.

پکن در سال‌های اخیر با انگلیس و استرالیا بر سر مسائل مختلفی از جمله تجارت و حمایت از معترضان دموکراسی هنگ کنگ اختلاف نظر داشته است. همچنین، هم کانبرا و هم لندن شرایط اقامت را برای اهالی هنگ کنگ که می‌خواهند شهر را ترک کنند، تسهیل کرده‌اند که این مسئله خشم پکن را برافروخته است.

پیشتر، ویکتور مالت، دبیر وقت فایننشال تایمز هم پس از رد تمدید روادید کاری‌اش، از ورودش به هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸ جلوگیری شد. کریس باکلی، خبرنگار نیویورک تایمز نیز پس از اخراج از چین، اجازه ورود به هنگ کنگ را نداشت. 

در اوایل امسال هم، «اپل دیلی»، محبوب‌ترین روزنامه دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ، پس از مسدود شدن دارایی‌هایش با استفاده از قانون جدید امنیت ملی، تعطیل شد. شش تن از مدیران ارشد و سردبیران آن، از جمله موسس آن «جیمی لای»، به اتهام تبانی با نیرو‌های خارجی برای به خطر انداختن امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار