مقام‌های آلمانی از افزایش محدودیت‌های کرونایی به دنبال افزایش آمار شیوع این ویروس در آلمان خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل رویترز، در حالیکه نشست روسای ۱۶ ایالت آلمان با محوریت مقابله با کرونا روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد، امروز یکی از مقام‌های محلیِ این کشور اعلام کرد باید محدودیت‌های کرونایی در آلمان تشدید شده و بر فعالیت‌های داخل ساختمانی و انجام واکسیناسیون نظارت شود.

نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن از آلمان خواستار افزایش محدودیت‌های مقابله با کرونا شد و گفت: «باید واکسیناسیون و کارت واکسن تمام افراد مشاهده شود و همچنین بر تمامی فعالیت‌های داخل محیط بسته نظارت داشته باشیم.»

این مقام آلمانی همچنین اعلام کرد که در نشست روز پنج‌شنبه قصد دارد به دولت پیشنهاد دهد تنها افرادی که کارت واکسن داشته و واکسن خود را کامل دریافت کردند بتوانند در فعالیت‌های تفریحی و اماکن سربسته حضور داشته باشند.

این پیشنهاد درحالی مطرح می‌شود که برخی مناطق آلمان، از جمله شهر «برلین» در حال حاضر چنین افزایش محدودیتی را اعمال کرده‌اند. برلین از هفته آینده ارائه تست منفی واکسیناسیون را برای تمامی افراد الزامی خواهد کرد.

امروز (سه‌شنبه) آلمان ۳۲ هزار و ۴۸ مبتلای جدید گزارش داد که در واقع ۴۷ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۵ مورد جدید جانباخته کرونایی در این کشور اعلام شد که آمار کل مرگ و میر کرونایی در آلمان را به ۹۷ هزار و ۹۸۰ نفر رساند.

از طرفی ساعاتی پیش منابع رسمی اعلام کردند که انگلیس و ولز در هفته منتهی به ۵ نوامبر (۱۴ آبان) شاهد شکسته شدن رکورد مرگ و میر کرونایی از ماه مارس (اسفند) تاکنون بودند.

این اخبار در حالی منتشر شد که هفته گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که اروپا بار دیگر به کانون شیوع کرونا تبدیل شده است و همین امر موجب شده تا برخی از دولت‌ها، محدودیت‌های کرونایی را علی‌رغم اعتراضات شدید و قبل از تعطیلات کریسمس اعمال کنند.

بیشتر کشور‌های اتحادیه اروپا واکسیناسیون افراد مسن و کسانی که ایمنی ضعیفی دارند را با دوز‌های تقویت کننده آغاز کرده‌اند، اما دانشمندان می‎گویند واکسیناسیون نوجوانان باید در اولویت قرار گیرد تا از اقداماتی مانند بسته شدن اجباری کسب‎ و کار‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار