وضعیت ابتلا به کرونا در لرستان بی ثبات است

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وضعیت ابتلا و تعداد بستری‌های کووید ۱۹ در این استان بی ثبات و شکننده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،علی فرهادی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اعلام کرد: وضعیت کرونا در استان از نظر بستری و ابتلا در حال نوسان است و آنچه سبب کاهش ابتلا و بستری‌ها می‌شود، دریافت واکسن و عایت همه ملزومات بهداشتی است.
وی افزود: پلدختر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و با اضافه شدن الیگودرز، به شهر‌های نارنجی، هم اکنون خرم آباد، دورود و کوهدشت نیز نارنجی هستند و مابقی شهر‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

فرهادی ادامه داد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد لرستان و یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۴۵۲ دُز آن برای افراد دارای شرایط تزریق شده است.

وی با بیان اینکه هیچگونه مشکلی در زمینه تامین واکسن کرونا برای شهروندان لرستانی وجود ندارد ادامه داد: تسریع در امر واکسیناسیون و استقبال هرچه بیشتر مردم گام مهمی در راستای مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌رود.

فرهادی ادامه داد: با تزریق بیش از یک میلیون و ۸۹۱ هزار دُز واکسن کرونا، ۷۸ درصد شهروندان لرستانی واجد شرایط یک دُز و ۵۳ درصد هر ۲ دُز این واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۲ درصدجمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن کرونا دریافت نکرده اند افزود: برای رسیدن به ایمنی جمعی و قطع زنجیره انتقال باید ۸۰ درصد افراد جامعه واکسینه شوند.

تعداد مبتلایان کرونا در استان به ۱۹۳ هزار و ۴۰۱نفر و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۶۱۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار