استاندار لرستان گفت: روند کاهشی ابتلا به کرونا در این استان متوقف شده و زنگ هشدار احتمال اوج گیری دوباره ویروس به صدا درآمده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،فرهاد زیویار،استاندار لرستان بیان کرد: آمار‌های ابتلا به کرونا در استان طی هفته‌های گذشته یک روند کاهشی را دنبال می‌کرد که طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی این روند اگرچه نسبت به گذشته مطلوب بوده، اما دچار ایستایی شده و به منزله یک هشدار است.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد ملی مقابله با کرونا، سویه جدید این ویروس با نام دلتا پلاس در چند کشور همسایه مشاهده شده است که با توجه به آغاز فصل سرما باید مراقبت‌ها بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری بیشتر شود.

زیویار اظهار داشت: در لرستان به لحاظ آمار مبتلایان، مرگ بر اثر کرونا و حتی واکسیناسیون یک روند توقفی ایجاد شده که لازم است استقبال از واکسیناسیون با توجه به ایجاد ایمنی ۸۵ درصدی نسبت به بیماری، بیشتر شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای کاهش تعداد مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا تلاش کرد.

استاندار لرستان به رنگ بندی شهر‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، تعدادی از استان‌های همسایه وارد وضعیت قرمز کرونا شده اند که این موضوع می‌تواند برای لرستان نیز مهم باشد و شهرستان پلدختر نیز از امروز وارد وضعیت قرمز شده است.

زیویار افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف و حمایت‌هایی که از طرف دولت انجام می‌شود بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا صورت می‌گیرد.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان تاکنون به ۱۹۱هزار و ۲۲۷ نفر و شمار قربانیان نیز به ۲ هزار و ۵۸۵ نفر رسیده است و هم اکنون ۴۳۸ مبتلا یا بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری و در حال درمان هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.