رئیس شبکه بهداشت و درمان دلفان گفت: ۷۶ هزار دوز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف واجد شرایط در دلفان تزریق‌شده است و مشکلی در راستای تأمین واکسن مورد نیاز وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،یوسف رضا جهانیان ،رئیس شبکه بهداشت و درمان دلفان با اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال واکسینه شدند، اظهار داشت: تا به امروز ۷۶ هزار نفر در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی افزود: از این تعداد واکسن تزریق‌شده ۵۵ هزار دوز، اول و ۲۰ هزار دوز دوم است و تاکنون ۵۴ درصد شهروندان گروه‌های هدف علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دلفان عنوان کرد: نزدیک به ۴۴ درصد جمعیت ۱۸ تا ۵۹ سال در شهرستان دلفان نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت کردند که ضروری است با تشویق و فرهنگ‌سازی ۵۶ درصد باقیمانده نیز برای دریافت واکسن مجاب شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۲۲۱ مورد پی سی آر مثبت و تعداد ۱۳۱ نفر در شهرستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست‌داده‌اند.

جهانیان بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۹ بیمار مبتلابه ویروس کرونا در بیمارستان شهرستان دلفان بستری یا در قرنطینه خانگی هستند، بیان کرد: روزانه ۹۰۰ دوز واکسن کرونا در ۱۴ مرکز تجمیعی شهری و روستایی دلفان برای شهروندان تزریق می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دلفان گفت: در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان از قرمز عبور کرده و به نارنجی رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی در جهت نجات جامعه، مقابله با واکسن هراسی، خرافات و شایعاتِ گسترده در فضای حقیقی و مجازی علیه واکسیناسیون است.

جهانیان گفت: با توجه به مهلت سه‌ماهه برای انجام واکسیناسیون افرادی که شرایط دریافت واکسن کرونا را دارند اگر به‌موقع به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن تزریق نکنند از خدمات عمومی، مواهب اجتماعی ازجمله یارانه‌های درمانی محروم می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.