قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار ابتلای روزانه به کرونا در استان طی مهرماه جاری نسبت به شهریور گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  علی فرهادی،قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان  بیان کرد: طی هفته‌های گذشته روند ابتلا به کرونا در استان با شیب نزولی همراه بوده و اکنون ثابت شده است.

وی اظهار داشت: طی روز‌های اخیر نسبت به ماه گذشته، آمار ابتلا، بستری و فوتی در استان کاهشی بوده است بطوریکه اکنون روند بستری در استان ۴۵ درصد کاهش یافته و به متوسط روزانه ۱۴۴ نفر رسیده است.

فرهادی با بیان اینکه در این مدت فوت ناشی از کرونا در استان نیز به ۵۰ درصد کاهش رسیده تصریح کرد: در صورت بی توجهی به لزوم واکسیناسیون افراد و نقض پروتکل‌های بهداشتی احتمال شروع موج ششم در لرستان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مبارزه با کرونا واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است ادامه داد: در صورت شیوع موج ششم، شرایط بحرانی در لرستان رقم خواهد خورد بنابراین واکسیناسیون گسترده مانع افزایش تعداد بستری و فوتی می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در این استان دارای شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که تاکنون ۳۳.۵ درصد این جمعیت با دریافت هر ۲ دُز، به طور کامل واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.