عشایر منتسب به اویس قرنی شهرستان العبدیه یمن نخستین‌بار برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی، یک تیپ نظامی تشکیل داده و مسلح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الصحافه الیمنیه، منابع محلی یمن اعلام کردند عشایر شهرستان العبدیه استان مأرب برای نخسین بار برای شکست دادن ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و عناصر تروریستی القاعده، با تشکیل دادن یک تیپ نظامی به اسم «اویس قرنی» مسلح شدند.

منابع آگاه در این خصوص اعلام کردند تصمیم تشکیل دادن این تیپ در سال ۲۰۲۰ گرفته شده بودو مراحل این کار در  حال حاضر رو به اتمام است و این تیپ به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

این منابع درخصوص اصل‌ و نصب عشایر العبدیه اعلام کردند که آنان از فرزندان اویس قرنی- یکی از وفادارترین یاران حضرت امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب  (ع) به نام اویس بن عامر از نوادگان اویس قرنی که در جنگ صفین برای یاری امام از العبدیه به کوفه رفته بود، هستند.

شایان ذکر است مسجد اویس قرنی نیز در منطقه «الزبیده» در شهرستان العبدیه قرار دارد و مقبره او در منطقه الرقه سوریه بود که در سال ۲۰۱۴ به دست تروریست‌های داعش منفجر شد.

فرزندان «اویس قرنی» هم به صف مبارزان یمنی پیوستند

هفت سال از شروع جنگ یمن که از سوی یک ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و امارات به مردم این کشور تحمیل شده است، می‌گذرد و با رشادت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن استان مأرب به زودی آزاد خواهد شد. در همین راستا قبایل و عشایر استان مأرب نیز که از ظلم عناصر ائتلاف و تروریست‌ها خسته شدند دست به کار شده و با نیرو‌هایی یمنی همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
دمشون گرم، مردم یمن یکی از با اصالتترین تمدن های روی زمینند
آخرین اخبار