یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی آزادسازی مأرب به دست ارتش و نیرو‌های یمنی را مایه نگرانی و تهدید رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به بررسی آزادسازی مأرب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پرداخته و این اتفاق را دلیلی برای نگرانی و تهدید رژیم صهیونیستی می‌داند.

جروزالم پست در این خصوص نوشت: عربستان سعودی و ایران از نزدیک نظاره‌گر هستند، در حالی که نبرد تعیین‌کننده در یمن به نقطه محوری احتمالی نزدیک می‌شود. عربستان سعودی در یمن مداخله کرد تا انصارالله را از کنترل شهر‌های بزرگ بازدارد و از همان لحظه ریاض در تلاش برای حمایت از نیرو‌های منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن که تحت فشار هستند، در گل و لای جنگ یمن فرو رفت.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود: امارات که زمانی در کنار ریاض در یمن نقش داشت، اکنون به نظر می‌رسد مسیر دیگری را در یمن در پیش گرفته است. این بدان معناست که ریاض در معرض خطر شکست بزرگ متحدانش در دروازه‌های مأرب است.

جروزالم پست به موقعیت جغرافیایی منطقه‌ای که نبرد در آن رخ خواهد داد اشاره کرد و نوشت: «مأرب در چند صد کیلومتری مرز عربستان قرار دارد، اگر انصارالله این شهر را تصرف کند، شکستی روحی برای عربستان خواهد بود.»

این رسانه صهیونیستی ضمن اشاره به «انصارالله» ادامه داد: آن‌ها نبرد خود با عربستان سعودی را بخشی از جنگ همه جانبه‌شان علیه «اسرائیل» و آمریکا می‌دانند و مأرب تنها یک سنگ بنا است.

جروزالم پست همچنین به تحولات لبنان اشاره کرد و نوشت: ریاض می‌خواهد حضور حزب الله در لبنان را تحت تاثیر قرار دهند. این  بدان معناست که ریاض با طیف وسیعی از تهدیدات منطقه‌ای مواجه است و این تهدیدات از سوی یمن از طریق خلیج عمان تا کویت و از طریق عراق و البوکمال سوریه تا لبنان گسترش می‌یابد و تل آویو نیز این قوس تهدید را منبع نگرانی و تهدید جدی خود می‌داند.

با شروع جنگ یمن ده‌ها موسسه و روزنامه صهیونیستی در خصوص تغییر موازنه قدرت در این منطقه پژوهش هایی انجام داده و نتایج آن را منتشر کردند که در صورت آزادسازی کامل یمن به دست ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور رژیم صهیونیستی که همراه با امارات در جزیره «سقطری» یمن جنایات بسیاری انجام داده است، خطر جدی را حس خواهد کرد.

پیش از این «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود مرحله دوم عملیات بهار پیروزی با موفقیت انجام شده و بسیاری از شهرستان‌های استان مأرب در این عملیات‌ها آزاد شده‌اند. همچین سریع افشا کرد به دلیل اعمال ظالمانه نظامیان ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و عناصر وابسته به آنان در مأرب و برخی دیگر از شهر‌های تحت اشغال عشائر و قبایل آنان نیز با ارتش و کمیته‌های مردمی همکاری کرده و خواهان شکست نیرو‌های بیگانه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
جروزالم پست فریبکار میدانند سیاست فعلي تکاندن پول‌های عربستان باهر وسیله ای ممکن است لذا گاه‌ عوامل استکبار خوبو و بدو در منطقه است نه عربستان به‌ یمن می‌دهند ونه یمن به‌ دیگر کشورها هر 2 دولت دست خالی و متضرر جنگ را تمام خواهند کرد فقط این‌ جنگ بنفع غارتگران خاورمیانه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
ان شاالله نه تنها مأرب بدست بچه های دلاور حوثی آزاد خواهد شد بلکه خود تل آویو هم در آینده نه چندان دور بدست رزمندگان جان برکف جبهه مقاومت اسلامی تسخیر خواهد شد و کسانی که به دیوار لرزان آمریکا و اسرائیل تکیه کرده اند خواهند دید که چقدر این دیوار برخلاف ظاهر فریبنده آن بی بنیان و سست تر از خانه عنکبوت بوده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
اسلام پیروز است اسراییل نابود است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
یمن عراق فلسطین لبنان صلح آرامش رفاه دوستی تمدن من موندم کل دنیا چرا با ما لجاجت میکنن این ۴ کشور رو ببینن الگو بشه براشون کور هستن فقر و جنگ و برادر کشی و عقب ماندگی کل اروپا و آمریکا و دیگر نقاط جهان رو به غیر از این ۴ کشور گرفته خدایا خودت اونها رو هدایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
به ما چه ؟! گیرم پدر تو بود فاضل!! شما قیمت مرغ و تخم مرغ را کنترل کنید و زن وبچه مردم را از زباله گردی نجات بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
یک زباله گرد نشان بده که به خاطر قیمت تخم مرغ و مرغ زباله گرد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
صهیون دیگه خواب درست نداره شب وروز درست هم همینطور کافیه تو این گیج و منگی غلطی ازش سر بزنه کسی که با ترس و لرز و بی خوابی بگذرونه مخش درست کار نمیکنه هیچی ازش بعید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
در هر صورت اسرائیل خیلی عمر نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۱۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
خخخخخخخخ
اگر اینطور پس اروپا هم فردا میگه از حزب الله و موشکهاش میترسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اگه به شیوه برسن و شیوه بشن اونجا دیگه میفتن تو سرازیری دنده خلاص تا قلب دشمن خودش میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آفرین ایول به یمنیا
آخرین اخبار