مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در خصوص اینکه کدام نیروگاه های کشور از سوخت مازوت استفاده می کنند، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرزطلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در گفت‌وگوی رادیویی در خصوص استفاده برخی از نیروگاه‌ها از سوخت مازوت گفت: در حال حاضر ما از اول سال تا الان در بعضی از نیروگاه‌ها از مازوت استفاده می‌کنیم و این چیز جدیدی نیست.

او ادامه داد: با سازمان حفاظت محیط زیست هم هماهنگ هستیم و اگر در شرایطی اعلام کنند که میزان آلودگی بالا است و از مازوت استفاده نکنید ما آن را قطع می‌کنیم

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی  بیان کرد: ما مجبوریم برای تامین برق نیروگاه‌ها از مازوت در صورت عدم وجود گاز استفاده کنیم، در حال حاضر در نیروگاه‌های شهید مفتح همدان، نکا مازنداران، سهند تبریز، توس در مشهد و نیروگاه بیستون استان کرمانشاه از سوخت جایگزین مازوت استفاده کنیم.

طرزطلب تصریح کرد: ما در دهه‌های گذشته ۶۰ لیتر سوخت مازوت در روز استفاده می‌کردیم، ولی در حال حاضر این رقم کاهش پیدا کرده است، آلایندگی شهر‌های بزرگ برای استفاده از مازوت نیست و این را چندین بار با دلایل و مستندات به سازمان محیط زیست اعلام کرده ایم، اما این سازمان بر این باور است که آلودگی برای سوخت مازوت است.

او افزود: اگر نیروگاهی آلودگی بیشتری داشته باشد ما مصرف سوخت مازوت آن را قطع خواهیم کرد، در حال حاضر در کلانشهر‌های تهران و استان البرز چیزی حدود ۵ الی ۶ سال است که از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: استفاده از مازوت تابع شرایط سوخت به نیروگاه‌های کشور است، و تمامی نیروگاه‌های کشور تحت پایش سازمان حفاظت محیط زیست است و نظارت کامل بر آن را دارد و اگر این سازمان اعلام کند که میزان آلایندگی منطقه‌ای به خاطر مصرف مازوت است سریعا ما این نیروگاه را از مدار تولید خارج خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار