نعمت بخش گفت: آخرین قیمتی که کارخانه برای پراید داد، ۴۰ میلیون تومان بود حالا همان پرایدی که تولید نمی‌شود در بازار به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشارهبا اشاره به صحبت‌های وزیر صمت در خصوص افزایش تولید خودرو، گفت: وزیر صمت اشاره کرده اند که برای سال آینده یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد که منوط به چند عامل است.

او با بیان اینکه افزایش تولید خودرو منوط به تقاضا است که با وجود چند نرخی بودن نمی‌توان تولید را افزایش داد، گفت: اگر خودرو تک نرخی شود، رانت و فساد از صنعت خودرو خارج خواهد شد. در حال حاضر بیشتر از یک میلیون خودرو نمی‌توانیم در سال بفروشیم چرا که مردم توان خرید ندارند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه مطالعات نشان داده بیشتر از یک میلیون دستگاه خودرو در سال نمی‌توانیم بفروشیم، گفت: آخرین قیمتی که کارخانه برای پراید العام شد، ۴۰ میلیون تومان بود، اما اکنون همان پرایدی که تولید نمی‌شود در بازار به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

نعمت بخش گفت: باید بتوانیم از شرایط بین المللی استفاده و با بزرگان صنعت خودرو مشورت کنیم؛ یعنی همزمان که میز‌های ساخت داخل را برگزار و وابستگی به خارج را کم می‌کنیم، باید با شرکت‌های بزرگ خودروسازی همکاری کنیم. همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی باعث تولید یک خودرو مشترک می‌شود که به صادرات ختم خواهد شد.

او با بیان اینکه اکنون مشکلات نقل و انتقال بانکی با کشور‌های دیگر داریم و نیاز است این موانع برداشته شود تا به تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسیم، گفت: اکنون به میزان محدود صادرات خودرو به عراق و آذربایجان و… داریم، ضمن اینکه محدودیت هم در این کار دارد. فرض کنید پول حاصل از صادرات خودرویی که به عراق ارسال می‌شود، با چمدان به ایران می‌آید!

او گفت: علاوه بر این تعداد خودرو‌های فرسوده در بازار بسیار زیاد است. تمام دنیا کمک می‌کنند که خودرو‌های فرسوده از رده خارج شود و برای اینکه دارندگان خودرو‌های فرسوده اقشار ضعیف و کم درآمدی هستند باید به آن‌ها کمک شود؛ دولت امریکا اکنون ۴ هزار دلار به کسی که خودرو را از رده خارج کند می‌بخشد.


دبیر انجمن خودروسازان کشور گفت: باید همه اطلاعات بین الملل درست و راه صادرات باز شود و مستمر ادامه دار باشد؛ دولت باید وام ارزان قیمت به دارندگان خودرو‌های فرسوده دهد تا خودرو را از رده خارج کنند.

او ادامه داد: با وجود خودرو‌های فرسوده و رانتی که توزیع می‌شود، توان تولید به بیش از یک میلیون دستگاه نمی‌رسد، یعنی نیاز است خودرو فرسوده را از رده خارج کنیم و رانت را از بین ببریم.


به گفته دبیر انجمن خودروسازان اگر قرار باشد خریدار واقعی خودرو را بخرد، بیشتر از یک میلیون دستگاه نمی‌توان فروخت مگر اینکه کمک به از رده خارج کردن ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده یا صادرات ۳۰۰ هزار خودرو در بازار صادارتی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
تورو خدا پرایدو ارزون کنید منم یه ماشین داشته باشم خیلی نیاز دارم مستاجر و کارگر هستم
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۹:۱۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من نمیدونم
چرا باید قیمت کارخونه بشه مثل ازاد؟
چرا قیمت بازار نمیشه مثل کارخونه؟
فقط حرفشون اینه قیمت کارخونه ببرن بالا تا به بازار نزدیک بشه
دلیل گرونی ماشین تو بازار هم به خاطر همین دوتا کارخونه ماشین سازی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دلیل پراید ۱۴۰تومنی تولید نشدن این خودرو در این مرحله از اقتصاد است اگرتولید میشد شاید الان این وضع ایجاد نشده بود البته نا گفته نماند دراین دوتا خودرو ساز رو باید گل گرفت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
واقعنکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
همه اش تقصیر آمریکاس ک تحریم کرده.وگرنه کارخانه ها با انصاف خودرو با قیمت پایین تولید میکنن.حتی دلال ها هم آمریکایی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
نگودهنم آب افتاددلم به تابتاب افتادمرگ بردولت امریکا >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
زنده باد ایت الله احمد علم الهدی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۱۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
وقتی پراید به این قیمت فروخته می شود چگونه انتظار دارید که کرایه های تاکسی های اینترنتی که ما مجبور به فعالیت در آن ها هستیم و از نظر دولت راننده محسوب نمی شویم و شامل بیمه رانندگان هم نیستیم با کرایه های سال های قبل کار کنیم و افزایش کرایه نداشته باشیم
آخرین اخبار