در ادامه تشدید بحران اقتصادی در لبنان، تمامی یارانه‌های سوختی این کشور حذف و قیمت گذاری بر حسب نرخ بازار تعیین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، در پی تشدید بحران اقتصادی، دولت لبنان همه یارانه‌های محصولات سوختی را حذف و قیمت‌ها براساس نرخ بازار تعیین شد؛ اقدامی که به افزایش ۲۵ درصدی نرخ سوخت منجر شد.

ژرژ برکس، سخنگوی سندیکای جایگاه داران بنزین در لبنان گفت: «یارانه‌ها به صورت نهایی حذف شدند و دیگر هیچ یارانه‌ای از سوی بانک مرکزی یا صندوق دولتی ارائه نمی‌شود.» او اضافه کرد که قیمت‌های جدید با نرخ بازار سیاه محاسبه شده است.

این افزایش قیمت بر گاز خانگی و سوخت دیزلی که برای گرمایش استفاده می‌شود نیز تأثیر می‌گذارد.

مسأله افزایش قیمت سوخت، اعتراضاتی را تا کنون در مناطق مختلف لبنان برانگیخته است. شرایط زندگی در لبنان همچنان رو به وخامت است و دولت به کمک‌های مالی بین المللی وابسته است.

لبنان ۶ میلیون نفری، با کمبود سوخت، دارو، کالا‌های اساسی و انقباض اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. پول ملی این کشور در سراشیبی سقوط قرار گرفته و بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.

این روز‌ها لبنان با مشکلات عدیده‌ای رو به روست. مهم‌ترین مشکل امروز این کشور بحران سوخت است. در همین راستا و به منظور کمک به حل این مشکل، ایران با ارسال چندین محموله و نفتکش، کمک شایانی به حل این مشکل کرده است. به اذعان یک مقام لبنانی، اگر گازوئیل از ایران به لبنان ارسال نمی‌شد، فروپاشی بخش کشاورزی حتمی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار