رسانه های ترکیه از کشف و انهدام یک شبکه جاسوسی در ترکیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، سازمان اطلاعات ترکیه یک شبکه ۱۵ نفره از جاسوسان موساد را کشف و منهدم کرد.

بر اساس این گزارش، در نتیجه عملیاتی که به مدت یک سال به صورت کاملا محرمانه انجام شد، کلیه کد‌های شبکه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در صدد انجام اقدامات خرابکارانه و جاسوسی بودند، رمزگشایی شد.

هر ۱۵ جاسوس موساد، که به تیم‌های سه نفره تقسیم شده بودند، در عملیات پنهانی که در ۷ اکتبر ۲۰۲۱ انجام شد، توسط سازمان اطلاعات ملی ترکیه دستگیر شدند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این جاسوسان که همگی عرب تبار بودند، به طور دقیق مورد بازجویی قرار گرفتند. طبق اطلاعاتی که از بازجویی‌ها به دست آمد، مشخص شد که اعضای این گروه عمدتا با افسران میدانی موساد در تماس بوده و در خارج از کشور با آن‌ها ملاقات می‌کردند. در خلال این دیدار‌ها و به ازای دریافت مبالغی، اطلاعات و اسناد مهم در اختیار افسران میدانی موساد قرار می‌گرفت.

شبکه موساد متشکل از پنج تیم اطلاعاتی، این اطلاعات را به فایل‌های رمزگذاری شده تبدیل می‌کرد و سپس با برنامه‌های رمزنگاری مبتنی بر اینترنت به طور مخفیانه برای مقامات موساد در خارج از کشور ارسال می‌کرد.

این شبکه در مورد انجمن‌ها و سازمان‌های مختلف فعال در ترکیه نیز تحقیقاتی انجام داده و اطلاعات به دست آمده را در اختیار مقامات سرویس مخفی رژیم صهیونیستی قرار داده است. این شبکه جاسوسی اطلاعاتی را که به دست می‌آورد به ازای ده‌ها هزار دلار و یورو در اختیار موساد قرار می‌داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار