فعالیت ۱۶ هزار راننده در ناوگان عمومی کردستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت:۱۶ هزار راننده ناوگان عمومی بار ومسافر در استان کردستان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،نشست هم اندیشی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آموزش فنی و حرفه‌ای استانبه منظور واگذاری آزمون بدو خدمت رانندگان حمل ونقل عمومی بار و مسافربه سازمان فنی و حرفه‌ای استان جلسه با حضور مدیران کل و معاونان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آموزش فنی و حرفه‌ای استان و روسای انجمن‌های صنفی رانندگان بار و مسافر برگزار گردید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به نقش آموزش اظهار داشت: آموزشی مهم است که تغییر ایجاد نماید و اثربخش و مستمر باشد. هرصنفی که سه گزینه آموزش، توسعه و نو آوری را داشته باشد موفق است.

مدرس گرجی با بیان اینکه آموزش فرهنگ رانندگی در جاده‌ها نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی دارد، افزود: آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در فرهنگ رانندگی است.

او با اشاره به حضور ۱۶ هزار راننده ناوگان عمومی بار ومسافر در استان،گفت: نیروی کار با مهارت‌های لازم بویژه رانندگی و کسب مدرک برای فرهنگ سازی رانندگی در جاده‌های کشور را الزامی می باشد.

در ادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور، از آمادگی این اداره کل در جهت اجرایی نمودن این تفاهم نامه در استان کردستان خبر داد.

 مخاطبین این تفاهم نامه رانندگان حرفه‌ای ناوگان بار و مسافر در حوزه‌های بین الملل برون شهری و روستایی؛ مدیران، متصدیان، مدیران فنی و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل و مشاغل وابسته به حمل و نقل جاده‌ای؛ متصدیان و مسئولین فنی مراکز معاینه فنی؛ مهمانداران شاغل در اتوبوس‌های بین شهری؛ اپراتور‌های ماشین آلات و تجهیزات راهداری و راهسازی می‌باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.