اولین بنچمارک برای تراشه تازه شرکت اپل منتشر شده که امتیازات بسیار بالایی را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از macrumors؛ چند روز قبل رویداد شرکت اپل با معرفی مک پوک، ایرپاد نسل سوم و دو مدل تراشه جدید برگزار شد. این تراشه‌های جدید در مک بوک پرو تعبیه شده که عملکرد و تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درست پس از رویداد اپل برای معرفی مدل‌های جدید مک بوک پرو با تراشه‌های M۱ Pro و M۱ Max، اولین بنچمارک برای تراشه M۱ Max با رده بالا با پردازنده ۱۰ هسته‌ای و GPU ۳۲ هسته‌ای منتشر شد. این تراشه جدید دارای نمره تک هسته‌ای ۱۷۴۹ و امتیاز چند هسته‌ای ۱۱ هزار و ۵۴۲ است که این امتیاز دو برابر عملکرد چند هسته‌ای تراشه M۱ در دستگاه مک بوک پرو ۱۳ اینچی است.

براساس این اعداد، M۱ Max عملکرد بهتری از همه تراشه‌های Mac دارد. البته به استثنای Mac Pro و iMac مجهز به تراشه‌های پیشرفته ۱۶ تا ۲۴ هسته‌ای Xeon اینتل. نمره ۱۱ هزار ۵۴۲ چند هسته‌ای این تراشه با امتیاز ۲۰۱۹ Mac Pro که مجهز به ۱۲ هسته‌ای Intel Xeon W-۳۲۳۵ است، برابر است.

تصویر بنچمارک

این مک بوک جدید که به این تراشه پرقدرت مجهز است، سیستم عامل macOS ۱۲.۴ را اجرا می‌کند و جان پول از Geekbench معتقد است که عملکرد مک بوک مناسب بوده است. او در ابتدا گفت که مشکلی در برآورد فرکانس وجود دارد، اما معتقد است که این مسئله مربوط به Geekbench است و نه پردازنده.

باید در روز‌های آینده شاهد نتایج M۱ Max و M۱ Pro Pro Geekbench بود، زیرا انتظار می‌رود مدل‌های جدید MacBook Pro سه شنبه آینده به مشتریان برسد البته رسانه‌ها زودتر این محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهند و نظراتشان را اعلام می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.