صنعت فضا قرار است نقش مهمی در کمک به اتحادیه اروپا در دستیابی به اهداف آب و هوایی و دیجیتالی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش به نقل از  SpaceNews، یک گزارش معتبر از گروه کوچک صنعتی ماهواره‌ای Access Space Alliance (ASA) هشدار می دهد که فقدان گزینه‌های تامین مالی قابل دسترس، استارتاپ‌های فضایی اروپایی را عقب می‌اندازد، زیرا کمبود عرضه و افزایش قیمت، وضعیت بازیابی و بهبود این صنعت پس از همه گیری ویروس کرونا را به خطر می‌اندازد. اتحادیه اروپا بودجه بیشتری را در اختیار این بخش قرار داده و اخیرا بزرگترین بودجه برنامه فضایی خود را به مبلغ ۱۴.۸۸ میلیارد یورو (۱۷.۳ میلیارد دلار) برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ تأیید کرده است.

با این حال، بتی بنیاردل، بنیانگذار و عضو هیئت مدیره ASA گفت که استارتاپ‌های فضایی اروپایی در تامین سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی با چالش‌های زیادی روبرو هستند. چیزی که در ایالات متحده و سایر بازار‌های خارج از اروپا شاهد نیستیم. بناردل در مصاحبه‌ای گفت:  "بودجه به خودی خود یک چیز است و از طرف دیگر افزایش بودجه مهم است، اما فراتر از این دو مسئله این است که شما باید دسترسی به این بودجه را برای شرکت‌های کوچک تسهیل کنید."

در میان این پیشنهادات، اوراق سفید ASA به دنبال رویکردی است که در ایالات متحده برای راه اندازی یک وب سایت اتخاذ شده بود. وب سایتی که دسترسی به تمام ابزار‌های تامین مالی عمومی اروپا، از جمله اتحادیه اروپا و آژانس فضایی اروپا را امکان پذیر می‌کند.

ماهواره سنتینل-۳

در گزارش اوراق سفید یادآوری می‌شود که استارتاپ‌های فضایی در اروپا اغلب فاقد قرارداد‌های مشتری مورد نیاز برای حفظ مشاغل خود هستند تا بتوانند درآمد ایجاد کنند. تعهدات مشتریان دولتی احتمالی می‌تواند ارتباطی اساسی بین تحقیق و فروش برای استارتاپ‌ها ایجاد کند. به گفته بناردل در قاره بزرگی مثل اروپا، جایی که این بازار آزاد وجود دارد، فرصت‌های بسیاری برای جذب مشتریان دولتی می‌توان پیدا کرد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار