علوی گفت: در آستانه پیک بعدی کرونا تحرکات و فعالیت‌های واکسیناسیون در استان خوزستان شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیشتر متخصصین و کارشناسان سلامت هشدار احتمال بروز پیک پاییزه کرونا را داده‌اند بنابراین در آستانه این پیک، تحرکات و فعالیت‌های واکسیناسیون در خوزستان شتاب بیشتری گرفته است.

او افزود: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون بر اساس کل جمعیت خوزستان ۴۵ درصد و بر مبنای جمعیت هدف حدود ۶۳ درصد است. این پوشش واکسیناسیون در مناطق شهری حدود ۷۰ درصد و در مناطق روستایی ۴۶ درصد است و پوشش نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله خوزستان نیز در مناطق شهری ۳۳ درصد و در مناطق روستایی ۳۴ درصد است.

علوی بیان کرد: با توجه به پوشش واکسیناسیون در مناطق روستایی و ضرورت بالا بردن سطح واکسیناسیون در این مناطق، جلسه خوبی با بخشداران استان خوزستان در اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار و اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از موج بعدی پاییزه برای آن‌ها تبیین شد.

امعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار واکسن در خوزستان وجود دارد و امیدواریم در فرصت باقی‌مانده تا پیک بعدی، تعداد بیشتری از شهروندان تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.