رحمانی از مهار آتش سوزی گسترده در ارتفاعات منطقه سررگ خواجوی‌ها این شهرستان خبر داد.

مجید رحمانی فرماندار دزپارت در ارتباطی با شبکه استانی خوزستان گفت: شامگاه یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳، وقوع آتش سوزی در ارتفاعات منطقه سررگ خواجوی‌ها در شهرستان دزپارت اطلاع رسانی شد و نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج و جوامع محلی برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شدند.

او با اشاره سختگذر بودن منطقه، افزود: باتلاش نیروها، آتش در صبح امروز، دوشنبه ۲۵ تیرماه خاموش شد، ولی در بعدازظهر امروز باتوجه به وزش باد، آتش دوباره شعله ور و با پیگیری استانداری خوزستان، درخواست اعزام بالگرد آبپاش از ستاد مدیریت بحران کشور داده شد.

آقای رحمانی پوشش گیاهی منطقه را درختان گردو، بلوط، بادام و علت آتش سوزی را آتش زدن بقایای کشاورزی توسط کشاورزان منطقه عنوان کرد و ادامه داد: باتلاش بی وقفه، ساعاتی قبل آتش سوزی مهار شد و میزان خسارت توسط کارشناسان درحال بررسی است.

سیدجمال موسویان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز گفت: این آتش سوزی از دیروز آغاز و دو بار با تلاش نیرو‌های مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی و ... مهار شد، ولی گرمای بی سابقه و پوشش گیاهی غنی و وزش باد شدید در منطقه باعث آتش سوزی مجدد شد که باتلاش نیرو‌های انسانی، حریق در ساعت ۲۱ امشب بطور کامل خاموش شد و درحال حاضر پنج گروه از نیرو‌های ویژه یگان حفاظت استان خوزستان که از شهرستان‌های باغملک، ایذه و اهواز برای خنک سازی در عرصه مستقر هستند.

او افزود: سطح خسارت دیده از آتش سوزی شامل؛ مرتع و درختان حدود ۱۰۰ هکتار است و علت حادثه، سرایت آتش از اراضی کشاورزی توسط یکی از کشاورزان منطقه بوده که اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی کرده است.

دزپارت در یک منطقهٔ کوهستانی و سختگذر از سلسله جبال زاگرس واقع شده و مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است. این شهرستان از شمال شرقی به استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از غرب و شمال غربی به شهرستان ایذه و از جنوب به شهرستان باغملک محدود می‌شود و عمده درختان ارتفاعات سررگ خواجوی‌ها از نوع بلوط، بادام و گردو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.