سخنگوی منطقه خودمختار سین کیانگ در چین از غرب و آمریکا به دلیل دروغ هایشان در ارتباط با نقض حقوق بشر در این منطقه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، ژو گویشیانگ، سخنگوی منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غربی چین روز دوشنبه از رسانه‌های غربی و ناظران ضد چین به دلیل دروغ هایشان در ارتباط با نقض حقوق بشر در این منطقه انتقاد و اعلام کرد غرب به جای انتقاد از دیگران، به موارد نقض حقوق بشر خود رسیدگی کند.

ژو گویشیانگ گفت: سه نیروی شیطانی (تروریسم، افراط گرایی و جدایی طلبی) در سین کیانگ تحت کنترل قرار گرفته اند.

وی افزود: در چهل و هشتمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشور‌های غربی به دروغ ادعا کردند حقوق اقلیت‌های قومی در سین کیانگ رعایت نمی‌شود و آن‌ها از این موضوع به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه افراد و نهاد‌ها در سین کیانگ استفاده کردند. این کشور‌ها خود را قاضی حقوق بشر می‌نامند و مشتاق بازی با عبارت «حامیان حقوق بشر» هستند، اما چشمان خود را بر روی مشکلات جدی حقوق بشری در کشور‌های خود بسته اند و از پرداختن به مهم‌ترین موضوعات خودداری می‌کنند. آن‌ها کشور‌هایی هستند که به واقع خودشان حقوق بشر را نقض می‌کنند. 

سخنگوی منطقه سین کیانگ صحت شواهد موسوم به «نقض گسترده حقوق بشر» در این منطقه را زیر سوال برد. در میان آن‌ها گزارشی قرار دارد که در سپتامبر سال گذشته از سوی مؤسسه سیاست راهبردی استرالیا که مورد حمایت مالی پیمانکاران دفاعی آمریکاست، منتشر شد که در آن ادعا شده بود ۳۸۰ بازداشتگاه در این منطقه وجود دارد. با این حال، بعداً مشخص شد این مکان‌ها نهاد‌های عمومی هستند.

وی گفت: پس از راستی آزمایی مشخص شد، بیشتر این به اصطلاح ۳۸۰ بازداشتگاه، در واقع مدارس، سازمان‌های دولتی، بیمارستان ها، اقامتگاه‌ها و مغازه‌ها هستند.

این مقام چینی افزود: از سال ۱۹۹۰، تروریسم جان بسیاری را در منطقه سین کیانگ گرفت و خسارت‌های اقتصادی شدیدی را به این منطقه وارد کرد. تنها در سال ۲۰۱۴، یازده حمله در این منطقه انجام شد. در سال ۲۰۰۹ نیز یک شورش شوکه کننده در ارومچی، صد‌ها کشته و هزاران زخمی برجا گذاشت. اما از زمانی که چین تصویب و اجرای قوانین ضد تروریسم را آغاز کرد، منطقه سین کیانگ به مدت چهار سال و نه ماه است که شاهد وقوع حتی یک حمله تروریستی نبوده است و دولت سین کیانگ از زمان برقراری صلح و ثبات شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در شاخص‌های اقتصادی-اجتماعی بوده است.

سخنگوی منطقه خودمختار سین کیانگ چین اعلام کرد که بهبود وضعیت معیشتی مردم و حفظ جان آن‌ها بهترین شیوه برای رعایت حقوق بشر است. از آمریکا می‌خواهیم نقض‌های آشکار حقوق بشر را در درون آمریکا رفع کند، نه این که سایر کشور‌ها را با استفاده از شواهد واهی و بی اساس، متهم به نقض حقوق بشر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار