در جریان تیراندازی در شهر سنت پل در ایالت مینه سوتای آمریکا یک نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری نشریه هیل به نقل از مقامات پلیس در ایالت مینه سوتای آمریکا گزارش داد که در جریان تیراندازی در شهر سنت پل در ایالت مینه سوتای آمریکا یک نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند. این حادثه بعد از نیمه شب و در ساعات اولیه یکشنبه در رستورانی رخ داده است.

این تیراندازی ۱۴ زخمی بر جای گذاشت، اما یک زن ۲۰ ساله قبل از اینکه به بیمارستان منتقل شود جان باخت.

هنوز کسی در رابطه با این حادثه بازداشت نشده است.

چند هفته پیش یک موسسه فعال در زمینه رصد تیراندازی‌ها در آمریکا گزارش داده بود در حالی که هنوز چهار ماه به پایان سال جاری میلادی باقی مانده آمریکا صحنه ۴۵۰ تیراندازی کور بوده که در آن‌ها دست‌کم ۴ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و یا بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند.

پایگاه «Gun Violence Archive» (مرکز آرشیو خشونت‌های مسلحانه) که یک موسسه غیرانتفاعی برای مستند کردن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا است اول شهریورماه (مصادف با ۲۳ اوت) گزارش داد که سال گذشته ۱۵ سپتامبر آمریکا به این آمار رسیده بود.

گزارش این مرکز نشان می‌دهد تا تاریخ ۲۳ اوت ۲۰۲۱ در آمریکا ۱۳۱۶۹ نفر بر اثر خشونت‌های مسلحانه جانشان را از دست داده و ۲۶۳۶۸ نفر زخمی شده‌اند.

در مجموع، ۴۵۰ تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوسته‌اند که در آن‌ها دست‌کم ۴ نفر هدف قرار گرفته‌اند. از میان کسانی که هدف قرار گرفته‌اند ۷۱۳ نفر کودک با سن بین ۰ تا ۱۱ سال بوده‌اند.

تیراندازی‌های کور، چالش ادامه‌دار پیش روی دولتمردان آمریکا است. بسیاری از کارشناسان آزادی حمل سلاح را یکی از دلایل این بحران می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار