نشریه آمریکایی هیل از افزایش خشونت‌های مسلحانه در سراسر آمریکا در سال ۲۰۲۱ خبر داد و نوشت امسال درحال تبدیل شدن به یکی از مرگبارترین سال‌هاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه هیل آمریکا در گزارشی به قلم الکساندرا کلی به بررسی خشونت در سال میلادی جاری در این کشور پرداخت.

هیل نوشت: براساس آمار جدیدی که مرکز بایگانی خشونت‌های مسلحانه تهیه و منتشر کرده، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون در آمریکا ۱۴ هزار و ۷۲۳ مورد قتل و تیراندازی مرگبار به ثبت رسیده است.

این درحالی است که مرکز بایگانی خشونت‌های مسلحانه در سال ۲۰۱۹، ۱۵ هزار و ۴۵۴ مورد قتل با اسلحه به ثبت رسانده بود. این گروه پیش از این نیز از افزایش ۲۶ درصدی قربانیان اسلحه در سال گذشته و رسیدن این رقم به بیش از ۱۹ هزار نفر خبر داده بود.

مرکز بایگانی خشونت‌های مسلحانه همچنین در گزارش خود اعلام کرد که تیراندازی‌های گروهی نیز در آمریکا افزایش یافته به گونه‌ای که از ماه ژانویه ۵۱۰ مورد تیراندازی گروهی گزارش شده است. تنها در ۱۹ روز نخست سپتامبر ۴۱ مورد تیراندازی گروهی به ثبت رسیده است.

بر اساس تعریف این سازمان، هر حادثه تیراندازی که در آن چهار نفر یا بیشتر کشته یا مجروح شوند، تیراندازی گروهی محسوب می‌شود. آمار دیگر نیز از افزایش خشونت‌های مسلحانه و به ویژه افزایش تیراندازی‌های گروهی حکایت دارد.

در سال ۲۰۱۹ به طور متوسط در هر روز ۱۴/۱ تیراندازی گروهی در آمریکا انجام شده است درحالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۶۷/۱ مورد افزایش یافت. براساس داده‌های این گروه در سال ۲۰۲۱، میزان متوسط ۱.۹۲ تیراندازی گروهی در روز پیش بینی می‌شود.

سی ان ان نیز از افزایش ۹ درصدی قربانیان خشونت‌های مسلحانه بین اول ژانویه تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

مرکز بایگانی خشونت‌های مسلحانه در توئیتی نوشت: ما هیچگاه پیش از سال ۲۰۲۰ شاهد بیش از ۶۰ تیراندازی گروهی در یک ماه نبودیم,، اما این اتفاق پنج بار در سال گذشته (بین ماه مه تا سپتامبر) و اکنون چهار بار در سال ۲۰۲۱ روی داده است. این روند احتمالا در ماه سپتامبر هم تکرار خواهد شد.

افزایش تیراندازی‌های گروهی و خشونت‌های مسلحانه در کل باعث نشده است کنگره درصدد تصویب قانونی به منظور کاهش آن برآید. امسال هیچگونه اقدام جدی برای اصلاح قوانین مربوط به حمل و نگهداری سلاح در کنگره اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار