روسیه: لندن بهتر است مسکو را به سوی رقابت سایبری نکشاند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو از لندن خواسته سر خود را بر باد ندهد و این کشور را به رقابت سایبری فرا نخواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد  مسکو از لندن می‌خواهد روسیه را به سوی  انجام رقابت تسلیحاتی سایبری نکشاند.

وی درباره سخنان بن والاس، وزیر دفاع انگلیس درباره حملات سایبری روسیه علیه کشورش گفت: روسیه به طور مداوم اعلام کرده که با نظامی شدن فضای اطلاعاتی مخالف است و از فناوری اطلاعات و ارتباطات فقط برای اهداف صلح آمیز استفاده می‌کند. از مخالفان خود می‌خواهیم که سر خود را از دست ندهند و ما را به انجام رقابت تسلیحاتی سایبری جدید فرانخوانند.

زاخارووا تاکید کرد: سالهاست که ایده ضرورت افزایش وسایل تهاجمی در اطلاعات و فضای مجازی در رویکرد عمومی کشور‌های عضو ناتو به بهانه مقابله با تهدید‌هایی که ادعا می‌شود از سوی کشور ما انجام می گیرد، مطرح شده است. اما باید بدانند که اولویت ما همانطور که بارها هم گفته شده مخالفت با نظامی شدن فضای اطلاعاتی است.

وی افزود: ما بار‌ها به  شرکای خود به ویژه  انگلیسی‌ها پیشنهاد دادیم که در این خصوص مشاوره‌های تخصصی دو جانبه داشته باشیم. با این حال، لندن چنین اظهارات خصمانه، تهاجمی، نامتعادل و بی اساسی  را به تماس‌های تخصصی سازنده ترجیح می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: مسکو پیشنهاد می‌کند لندن به جای توسل به لفاظی‌های تهاجمی در همه مسائل مربوط به امنیت اطلاعات بین المللی، به همکاری در این زمینه روی آورد. 

چندی پیش، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که لندن علیه کشور‌های متخاصم از جمله روسیه که قصد آسیب رساندن به انگلیس را دارند، حملات سایبری انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار