اتهام غیابی علیه یک فرد روس برای دست داشتن در پرونده قتل اسکریپال

دولت انگلیس یک فرد روس را متهم به دست داشتن در پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس انگلیس در ادامه تحقیقات درباره پرونده قتل «سرگئی اسکریپال» مامور اطلاعاتی سابق روسیه که برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس نیز کار می‌کرد، یک فرد روس را به طور غیابی سومین متهم این پرونده اعلام کرد.

پلیس انگلیس اعلام کرد تاکنون ۳ مظنون برای این پرونده مشخص شده است و هر ۳ نفر ماموران اطلاعات نظامی بودند. گفته می‌شود در این حمله، از گاز عامل اعصابِ «نوویچوک» برای به قتل رساندن اسکریپال استفاده شده که در نهایت به مسمویت او منجر شده است.

تلاش برای به قتل رساندن سرگئی اسکریپال به بزرگترین جدل میان روسیه و غرب پس از جنگ سرد تبدیل شده است. در جریان این کشمکش و پس از آنکه لندن انگشت اتهام خود را به سمت مسکو نشانه گرفت، ده‌ها دیپلمات اخراج شدند. اما روسیه مکررا چنین ادعا‌هایی را رد می‌کند و آن را تلاش برای تخریب وجهه روسیه می‌داند.

در چهارم ماه مارس سال ۲۰۱۸ (۱۳ اسفند ۱۳۹۶) اسکریپال و دخترش در حالی که بیهوش بودند بر روی نیمکتی بیرون از یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند.

انگلیس و متحدانش با استناد به ادعای کارشناسان این کشور مبنی بر استفاده از گاز عامل اعصاب ساخت روسیه و بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، مسکو را متهم به دست داشتن در این حمله کردند. مقامات روسیه ضمن رد تمامی اتهامات مطرح شده، آن‌ها را بی اساس خواندند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار