روسیه: شواهدی برای اثبات ادعا‌های امنیتی انگلیس علیه ما وجود ندارد

سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد برای اثبات ادعا‌های لندن درباره تهدیدات امنیتی مسکو، شواهدی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آندره کلین» سفیر روسیه در انگلیس، امروز (یک‌شنبه) در مصاحبه با شبکه رادیویی لندن اعلام کرد شواهدی برای اثبات ادعا‌های اخیر انگلیس مبنی بر تهدید امنیتی روسیه وجود ندارد.

کلین در بخشی از سخنان خود در این مصاحبه گفت: «علیرغم آنکه انگلیس، روسیه را تهدید بزرگ امنیتی برای خود دانسته، هیچ مدرک یا توضیحی برای اثبات این ادعا یافت نشده است.»

این مقام روس با بیان آنکه مسکو به دلیل «نفوذ فرهنگی» تهدید بزرگ اعلام شده است، افزود: «تمام این داستان‌ها مرا شگفت‌زده کرد. آن‌ها حتی به موضوع سرگئی اسکریپال نیز اشاره کردند. این داستان برای ۳ سال پیش و بی‌اساس است. تمام این‌ها غلط است.»

اسکریپال یک مأمور نظامی روس است که در دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس کار می‌کرد. او بعد‌ها از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه بازداشت و زندانی شد. در سال ۲۰۱۰ اسکریپال را بر اساس برنامه تبادل زندانی‌ها آزاد کردند و اکنون در انگلیس ساکن است.

کلین در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان آنکه روسیه بار‌ها از انگلیس خواسته تا با مذاکره به چنین مسائلی بپردازند، گفت: «ما تمایل داریم این مسائل را از راه رایزنی حل کنیم. ما بار‌ها پیشنهاد مذاکره درباره مسائل سایبری را مطرح کرده‌ایم، زیرا مرکز خاصی مختص به این حوزه داریم.»

این مقام سپس افزود: «بار‌ها گفتیم بیایید مذاکره کنیم، اما پاسخی به ما داده نشده است. اگر انگلیس بر سر مسائل دیگری با ما مشکل دارد، اجازه دهد پای میز مذاکره بیاییم و متوجه شویم نگرانی‌ها از چه جهت است.»

او همچنین گفت: «بررسی‌های انگلیس هیچ پیشنهادی برای مذاکره ندارد و تنها اتهام‌زنی انجام شده است.»

کلین در بخشی دیگر از سخنانش با بیان آنکه برخلاف دیگر کشور‌های غربی روسیه باقی کشور‌ها را به حملات سایبری متهم نمی‌کند، افزود: «ما انگلیس را متهم نمی‌کنیم، زیرا هیچ شواهدی از حملات ندیدیم. ما می‌دانیم که تهدیداتی علیه زیرساخت سایبری ما وجود دارد، اما آن را به کشوری خاص نسبت نمی‌دهیم. در جهان حال حاضر شما نمی‌توانید حملات سایبری را به کشوری خاص نسبت دهید.»

این مقام ارشد روس در انتهای سخنان خود گفت: «ما انگلیس را تهدیدی برای خود نمی‌دانیم. زمانی، و به طور خاص در دوره جماهیر شوروی، ما تفاوت ایدئولوژیکی داشتیم، اما در حال حاضر این مسئله مطرح نیست و این باعث می‌شود رویکرد غرب به خودمان را درک نکنیم.»

روز گذشته «دومینیک راب» وزیر امور خارجه روسیه، مدعی شد انگلیس از بلغارستان در مقابل فعالیت‌های مخرب روسیه حمایت خواهد کرد.

راب با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتری خود مدعی شد: «انگلیس از بلغارستان در مقابل فعالیت‌های مخرب روسیه حمایت خواهد کرد. ما حامی کامل بلغارستان در مقابله با جاسوسی‌ها و اقدامات خصمانه روسیه هستیم.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار