دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت شروع فعالیت‌های مردم برای میلاد پیامبر اسلام بر حمایت از جبهه مقاومت تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: ما فعالیت‌های خود را برای بزرگداشت میلاد پیامبر در دوازدهم ربیع الاول شروع خواهیم کرد و این گام مثبتی است. با توجه به تلاش دشمن برای جدا کردن ملت‌ها از پیامبرشان از طریق اقدامات گمراه‌کننده، باید مناسبت‌های دینی را احیا کنیم.

او افزود: صنعا از زمان رسول خدا وقتی که علی علیه السلام به آن رسید و آیات الهی را خواند یکی از پایتخت‌های اسلامی است و قصد دارد میلاد رسول خدا را جشن بگیرد. رسول الله درباره یمن گفت: ایمان یک یمنی خرد اوست.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن همچنین گفت: سال گذشته پژواک جشنی که گرفتیم بسیار عالی بود چرا که موجب اعتراض به هتاکی فرانسه به رسول خدا شد، حتی رسانه‌های دشمن اسرائیلی بر روی آن جشن تمرکز کرده و ناراحتی خود را از آن ابراز کردند. اگر جشن گرفتن ما یهودیان (صهیونیست‌ها) و دشمنان اسلام را آزار می‌دهد و روابط ما را با رسول خدا تقویت می‌کند باید بیشتر آن را احیا کنیم.

او اضافه کرد: دشمنان ما برای کمرنگ کردن این حضور ادعا می‌کنند که حضور گسترده مردم به دلیل ایجاد وسوسه در آن‌ها یا تهدیدشان است، اما آن‌ها مردم یمن را نمی‌شناسند. مردم ما نیاز به وسوسه یا تهدید ندارند، زیرا آن‌ها با عشق و اشتیاق میلاد پیامبر را جشن می‌گیرند. یمنی‌ها مردمی سخاوتمند هستند و با کمال میل این اقدامات را انجام می‌دهند. طبیعی است که تکفیری‌ها و وهابی‌ها از این مراسم عصبانی شوند، زیرا آنان تجلیل از رسول الله را شرک می‌دانند.

او در پایان نیز گفت: ما به خدا و رسولش باور داریم و یکی از راه‌های نزدیک شدن به آن‌ها کمک به فقراست. ما باید تا جایی که توان داریم از فقرا حمایت کنیم. یکی از ارزش‌های این مناسبت توجه به جنبه‌های خیریه است.

عبدالملک بدرالدین در پایان تاکید کرد: ما همچنین بر حمایت از جبهه‌های مقاومت تاکید می‌کنیم، زیرا رسول‌ الله هم جهاد می‌کرد.

عربستان با راه انداختن جنگی ظالمانه به یمن حمله کرده و بخش‌هایی از این کشور را به اشغال خود درآورده است. همچنین مردم یمن را تحت شدیدترین محاصره‌ها قرار داده است که منجر به فجایع انسانی شده و حال بعد از پیروزی‌هایی که یمنی‌ها مقابل تجاوزکاران به دست آورده‌اند، ادعا می‌کند به دنبال آتش‌بس است. شواهد نشان می‌دهند دخالت عربستان در تحولات منطقه همیشه موجب بروز بحران‌های عمیقی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار