مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تولید بیو اتانول باشت در سند آمایش سرزمینی صنعت کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، احمد تشکینی مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت در یاسوج گفت: طرح تولید بیو اتانول باشت در سند آمایش سرزمینی صنعت کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

تشکینی با بیان اینکه تولید سالیانه ۶۶ میلیون لیتر بیواتانول و ۶۶ هزار تن کنجاله تخمیری به صورت مستقیم از تولیدات این کارخانه است، افزود: اجرای این طرح در توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی داشته و مستندات مربوط به این طرح نیز بررسی می‌شود.

او با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت ایدرو در حال اجراست، ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح با استفاده از تجارب اجرای طرح‌های مشابه و تزریق منابع مالی مورد نیاز، با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت در قالب یک سند با اجرای طرحی با عنوان آمایش سرزمینی به بررسی طرح‌های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری استان‌های مختلف می‌پردازد، گفت: تکمیل زنجیره تولید کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج از دیگر اولویت‌های آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

تشکینی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره تولیدات این کارخانه براساس گزارش مسئولان کارخانه نیاز است، افزود: این مبلغ در کمیسیون‌های مربوطه مطرح و با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته تصویب و تامین می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.