یک مرکز نظامی در روسیه اعلام کرد بمب‌افکن استراتژیک آمریکایی را در نزدیکی مرز این کشور در اقیانوس آرام رهگیری کرده و بیرون رانده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «مرکز کنترل دفاع ملی روسیه» امروز (یکشنبه) اعلام کرد سه جنگنده سوخو- ۳۵ روسی یک بمب‌افکن استراتژیک بی-۵۲ آمریکا را در نزدیکی مرز در اقیانوس آرام رهگیری کردند و آن را از حریم هوایی این کشور بیرون راندند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای رهگیری هواپیما‌های دشمن از سه جنگنده سوخو-۳۵ نیرو‌های پدافند هوایی در منطقه نظامی شرقی استفاده کردیم. خدمه دفاع هوایی ما نیز اعلام کردند یک بمب‌افکن استراتژیک آمریکایی را یافته‌اند که بر فراز اقیانوس آرام و در نزدیکی مرز‌های ما در حال پرواز بود.

این وزارتخانه در ادامه افزود: بعد از اینکه جنگنده‌ها مطمئن شدند بمب‌افکن مسیر خود را تغییر داده و از مرز‌های روسیه دور شده است به پایگاه نظامی خود بازگشتند. لازم به ذکر است پرواز جنگنده‌های ما مطابق قوانین بین‌المللی بود.

شایان ذکر است پرواز جنگنده‌های بیگانه در مرز هوایی و دریایی روسیه افزایش یافته است و سه روز پیش نیز وزارت دفاع این کشور اعلام کرد یک جنگنده‌ اف‌جی‌آر-۴ نیروی هوایی آلمان را بر فراز آب‌های دریای بالتیک رهگیری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
کاش ما هم جنگنده داشتیم هم بمب افکن
آخرین اخبار