افسر صهیونیستی که ۱۰ سال پیش توسط حماس بازداشت شده بود اعلام کرد اعضای این جنبش با او رفتار خوبی داشته اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، «گلعاد شالیط» افسر و جاسوس صهیونیستی که سال‌ها پیش توسط «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس دستگیر شده بود بعد از گذشته ۱۰ سال از آزادی خود از نحوه برخورد با او و نگهداری از او در بازداشتگاه پرده برداشت.

او در یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد در پنج سالی که تحت بازداشت بوده است حماس همیشه سعی داشت او را سلامت کامل نگه دارد.

شالیط افزود: طی آن پنج سال من مریض نشدم ولی لاغر شده بودم، آن‌ها بسیار نگران سلامتی من بودند، چون یک سرباز زنده بیشتر ارزش دارد تا یک سرباز مرده!

او اضافه کرد: به من غذای معمولی می‌دادند و شب و روز نیز برای من برعکس شده بود، هیچ اطلاعی از خارج از زندان نداشتم تا اینکه به من یک رادیو دادند، قبل از آن بطور مدام خبر‌های ناامیدکننده‌ای از روند مذاکرات درخصوص تبادل زندانیان از رادیو‌های عبری می‌شنیدم.

گلعاد شالیط که یک افسر صهیونیستی مهم برای رژیم اشغالگر قدس بود بعد از چندین سال بازداشت در نزد حماس در سال ۲۰۱۱ در معاهده «وفاء الاحرار یا شالیط» آزاد شده و به اراضی اشغالی بازگشت. در مقابل نیز جنبش حماس «یحیی السنوار» نماینده این جنبش در غزه را از بند صهیونیست‌ها آزاد کرد.

این افسر صهیونیست درحالی از رفتار مناسب حماس با خودش سخن می‌گوید که بعد از اسارت مجدد قهرمانان زندان جلبوع، یکی از آن‌ها به دلیل شرایط جسمی نامناسب به بیمارستان منتقل شده است و احتمال این وجود دارد که بعد از بازگرداندن آن‌ها به زندان مورد شکنجه قرار گرفته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار