مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:برق یک هزار و ۱۵۳ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: در طول سال جاری برق ۲۸ روستا در مناطق مختلف کردستان تکخوانی شد که شامل یک هزار و ۹۳۴ خانوار است .

لهونیان مجموع انشعاب‌های روستایی تک خوانی شده را در استان ۱۲۹ هزار و ۹۲۳ فقره اعلام کرد و افزود: در حال حاضر برق ۶۰۰ روستا هنوز به صورت بازفروش است که با تامین اعتبار، اقدام به تکخوانی کردن کنتور این روستا‌ها نیز خواهیم کرد.

او  یادآور شد: در صورت تامین اعتبار از سوی شرکت توانیر و استانداری، در چشم‌اندازی سه ساله تا سال ۱۴۰۳، برق تمام روستا‌های استان تکخوانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان برق یک هزار و ۱۵۳ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است، تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکخوانی کردن کنتور برق روستا‌های بازفروش، هرساله و به نرخ روز تغییر می‌کند، بنابراین رقم دقیقی برای انجام این کار در دست نیست.

در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مامور شرکت توزیع از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کند، اما در سیستم تک‌خوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن اقدام می‌شود.

در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.