دبیرکل ناتو با اشاره به تحولات افغانستان و حمایت از عملیات نظامی غرب در این کشور گفت: ماموریت نظامی در افغانستان بیهوده و بی نتیجه نبوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ینز استولنبرگ، دبیرکل ناتو در حدود یک ماه پس از به قدرت رسیدن و تسلط طالبان در افغانستان در گفتگوی خود با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ از عملیات نظامی غرب در این کشور استقبال کرد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات تنها راه جلوگیری از تروریسم در یک کشور ایجاد نهاد‌های قوی و قابل اعتماد در آن است، مدعی شد: ماموریت نظامی در افغانستان بیهوده و بی نتیجه نبوده است.

ینز استولنبرگ با بیان اینکه هدف اصلی ما در افغانستان مبارزه با تروریسم بوده است، گفت: در حدود ۲۰ سال حضور در افغانستان هیچ حمله تروریستی از افغانستان تجربه نشد.

دبیرکل ناتو ادامه داد: از سوی دیگر می‌توان به پیشرفت‌های اجتماعی در این کشور اشاره کرد که از آثار و نتایجج عملیات نظامی غرب در این کشور است.

وی در ادامه با اشاره به بازگشت و خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تاکید کرد: حتی پس عملیات خروج نیزامکانات دیپلماتیک، اقتصادی، مالی و سیاسی برای تاثیرگذاری بر طالبان وجود خواهد داشت.

استولنبرگ گفت: عملیات نظامی در افغانستان در داخل این ائتلاف نظامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از سوی دیگر مسائل دشواری برای شفاف سازی وجود دارد که نیازمند نیاز بحث‌های صادقانه است.

دبیرکل ناتو در این راستا افزود: من فرآیندی را در ناتو آغاز کرده ام و مطمئن هستم که این بحث‌ها در جامعه بین المللی بزرگتری نیز صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار