دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد لندن از تشکیل دولت جدید لبنان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد انگلیس از دولت جدید لبنان به ریاست نجیب میقاتی حمایت می‌کند، اما لازم است دولت جدید اقدام ملموسی از خود به نمایش بگذارد.

دومینیک راب افزود: تشکیل دولت جدید لبنان باید با انجام اصلاحات فوری همراه باشد و تحقیقات درباره انفجار غم انگیز و فاجعه بار بندر بیروت باید به نتایج شفاف برسد و انتخابات لبنان باید در تاریخ و زمان مناسب در سال آینده برگزار شود.

پیشتر، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز جمعه در اظهاراتی از تشکیل دولت جدید در لبنان استقبال کرد و بر تعهد سیاستمداران این کشور برای انجام اصلاحات تأکید کرد.

همچنین پس از اعلام تشکیل کابینه جدید لبنان، دوحه و کویت از تشکیل این کابینه استقبال کردند.

قطر نخستین کشور از کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) بود که از تشکیل کابینه جدید لبنان به نخست وزیری نجیب میقاتی استقبال و بار دیگر بر حمایت از ملت لبنان تاکید کرد. وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای رسمی، اعلام کرد «دوحه برای این کابینه آرزوی موفقیت در انجام مأموریت خود دارد.»

این بیانیه بر حمایت کامل قطر از دولت جدید تا تحقق خواسته‌های ملت برادر لبنان در زمینه توسعه، پیشرفت و شکوفایی تاکید کرد.

دوحه بار دیگر بر آمادگی همیشگی خود برای حمایت از ملت لبنان با هدف تقویت امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد. از سوی دیگر، احمد ناصر وزیر خارجه کویت تلفنی با عبدالله بو حبیب همتای لبنانی خود گفتگو کرد و به شکل تلویحی کابینه جدید را به رسمیت شناخت.

حساب کاربری وزارت خارجه کویت با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: این گفتگو برای عرض تبریک به وزیر جدید به مناسبت تعیین وی برای این سِمت انجام شد. وزیر خارجه کویت ضمن آرزوی توفیق برای همتای لبنانی خود، ابراز امیدواری کرد روابط دو طرف شاهد پیشرفت و شکوفایی بیشتر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار