ساخت آزمایشگاهی برای افزایش طول عمر توسط جف بزوس

بنیانگذار شرکت آمازون قصد دارد در ساخت و توسعه یک آزمایشگاه که با هدف افزایش طول عمر او کار می کند، سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ آیا علم می‌تواند جاودانگی را برای انسان به ارمغان بیاورد و مرگ را بفریبد؟ آیا پول می‌تواند ابدیت را بخرد؟ اکنون ما به پاسخ این سوالات نزدیک‌تر شده ایم. جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون روی یک استارتاپ تحقیقاتی جدید به نام Altos Labs سرمایه گذاری کرده که با هدف کشف چگونگی معکوس کردن روند پیری تاسیس شده است.


بیشتر بخوانید


جف بزوس نمی‌خواهد پیر شود

این اولین بار برای ثروتمندترین مرد تاریخ نیست که ظاهراً نمی‌خواهد پیر شود. بزوس قبلاً در تحقیقات ضد پیری سرمایه گذاری کرده که مهم‌ترین آن‌ها در یک شرکت سان فرانسیسکویی به نام Unity Technologies در سال ۲۰۱۸ بود که یک شرکت بیوتکنولوژی است و هدفش توسعه درمان‌های ضد پیری است.

بر اساس افشای اوراق بهادار که در ماه ژوئن ثبت شد، استارتاپ Altos Labs اوایل سال جاری میلادی تأسیس شده و حداقل ۲۷۰ میلیون دلار (۲۳۱ میلیون پوند) برای توسعه فناوری برنامه ریزی بیولوژیکی جمع آوری کرده است. هدف این استارتاپ یافتن راهی برای جوانسازی سلول‌ها در آزمایشگاه است که برخی دانشمندان معتقدند ممکن است برای تکمیل بدن حیوانات استفاده شود و گام بعدی می‌تواند افزایش طول عمر انسان باشد.

تصویر جف بزوس

این شرکت محرمانه دانشگاهیانی را استخدام می‌کند که روی چگونگی پیری سلول‌ها تحقیق کنند و کشف کنند چه کار‌هایی را می‌توان برای کند کردن روند پیری انجام داد تا بافت‌ها و اندام ما کندتر پیر شوند. آلتوس با ارائه دستمزد سالانه یک میلیون دلار به دانشمندان، فقط با هدف انجام کار علمی بزرگ به محققان کمک می‌کند و در تلاش است چندین موسسه را در مکان‌هایی از جمله سن دیگو، کمبریج انگلیس و ژاپن تاسیس کند. هر درمان ضد پیری که دانشمندان بتوانند آن را کشف کنند ارزشی چند میلیارد دلاری دارد.

هدف آزمایشگاه Altos استفاده از برنامه ریزی مجدد بیولوژیکی است که فرایند آموزش سلول‌ها یا معرفی عناصری است که به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا به مرحله جنینی جوان‌تر برگردند و به طور موثر کل روند پیری خود را معکوس کنند. Calico، که با Altos در رقابت است، آزمایشگاهی دارد که بر همین برنامه ریزی مجدد تمرکز کرده و اولین نسخه مقاله خودش را در این زمینه در اوایل سال جاری منتشر کرد.

دریافت جایزه نوبل فیزیولوژی برای کشف راهکار زنده ماندن انسان

شینیا یاماناکا، که در سال ۲۰۲۱ جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را برای کشف برنامه ریزی مجدد دریافت کرد، در هیئت مشاوره علمی شرکت به عنوان یک دانشمند ارشد بدون دستمزد و خوان کارلوس ایزپیسیا بلمونته، زیست شناس اسپانیایی که به رهبری تیمی مشهور است که سلول‌های انسانی را جنین میمون کاشته و پیش بینی کرده که انسان‌ها می‌توانند ۵۰ سال دیگر زنده بمانند، از جمله افرادی هستند که به این شرکت پیوستند.

تلاش برای دستیابی به جاودانگی و برگشت پیری، حوزه‌ای از علم است که بسیاری از ثروتمندترین کارآفرینان فناوری جهان را از جمله لری پیج، بنیانگذار گوگل که به تأسیس شرکت Calico Labs کمک کرده و پیتر تیل، که سرمایه گذاری Unity Biotechnology را نیز بر عهده داشته، به خود جذب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۱۶:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خدا به ثروت ٱقای جف بزوس هزاران هزار برابر افزوده بده که به زندگی مردم جهان کیفیت می بخشه و از ثروتش به نحو احسن استفاده میکنه. درود بر این ابر نابغه ی تریاردر دنیا.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
چنان بمیری که نفهمی از کجا خوردی آقای جف
اگه فک کردی اون پولات میتونه تو رو ‌از کفن و زیر خاک ‌نجات بده توهم قارچی زدی
اون پولات فقط جان دادنتو سخت تر میکنه تمام
Hong Kong
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
زندگی با وجود برخی افراد اطرافمون همینطوری هم زمانش زیاده . تلاش برای افزایش این زمان هم یک حماقت بزرگه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
دمشون گرم - خدمت به بشریت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
کل نفس ذائقة الموت. در روایات هست که موقع ظهور امام مهدی عج علم اونقدر پیشرفت میکنه که تمام بیماری ها درمان میشن و عمر انسان به هزار سال و بالاتر افزایش پیدا میکنه. ولی بالاخره همه میمیرن حتی فرشتگان. روز قیامت بعد از دمیده شدن صور همه موجودات زنده خواهند مرد حتی فرشتگان مقرب درگاه الهی مثل حضرت جبرئیل امین الله یا میکائیل و عزرائیل در آخر هم خود اسرافیل که در صور دمید میمیره و جز خداوند عظیم نفس و روحی باقی نخواهد بود. تا به روایتی چهل سال بعد از اون دوباره اسرافیل رو زنده میکنه و در صور میدمه و همه زنده خواهند شد روح انسان در جسم جدیدی قرار خواهد گرفت که ابدی هست و آماده روز حساب خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
دمشون گرم اینا برا خودشون سرمایه گذاری می کنند اما نتایجشو مردم هم استفاده خواهند کرد
آخرین اخبار